UsII-360/21 od 28. prosinca 2021.

KLASA: 21/1014

UsII-360/21 od 28. prosinca 2021.

Ponuda nije rezultat tržišnog natjecanja – Neotklonjiv nedostatak – Članak 401. ZJN 2016


Osporavanim rješenjem tuženika Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave, KLASA: UP/II-034-02/21-01/1014, URBROJ: 354-01/21-3 od 16. studenoga 2021. odbačena je žalba žalitelja Autotransport Karlovac d.o.o., Karlovac, zbog nedostatka pravnog interesa.
Iz spisa predmeta, te obrazloženja osporavanog rješenja tuženika, proizlazi da je naručitelj Grad Vukovar u otvorenom postupku javne nabave odlukom o odabiru od 24. kolovoza 2021. odabrao ponudu Autrotransport Karlovac d.o.o. kao ekonomski najpovoljniju. Postupajući po žalbi drugog ponuditelja, Slavonija bus d.o.o. Novi Grad, Općina Oprisavci, tuženik je ranijim rješenjem od 15. listopada 2021. poništio navedenu odluku o odabiru od 24. kolovoza 2021. i predmet vratio naručitelju na ponovno postupanje, iz razloga jer je naručitelj propustio primijeniti odredbe Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“ 120/16.-ZOJN) na način koji omogućava učinkovitu javnu nabavu, te ekonomično trošenje sredstava za javnu nabavu. Tuženik je u tom rješenju obrazložio da je naručitelj zanemario članak 295. stavak 1. ZOJN, prema kojem je bio obvezan odbiti ponudu za koju utvrdi da je nepravilna, odnosno ponudu koja nije rezultat tržišnog natjecanja , što je sve detaljno obrazloženo u tom rješenju. U ponovljenom postupku naručitelj Grad Vukovar je donio novu odluku o odabiru od 27. listopada 2021., kojom je odabrao ponudu ponuditelja Slavonija bus d.o.o. Novi Grad, Općina Oprisavci, Velika Kopanica.
Pravilno je tuženik ocijenio da ne postoje pretpostavke za meritorno odlučivanje o tužiteljevoj žalbi propisane citiranom zakonskom odredbom. Valjanost tužiteljeve ponude bila je predmet ocjene u prethodnom žalbenom postupku u istom postupku javne nabave u kojemu je tuženik zaključio da tužiteljeva ponuda nije rezultat tržišnog natjecanja a koji nedostatak nije otklonjiv. U takvoj situaciji tužiteljeva ponuda nije mogla niti može biti odabrana, ni rezultirati sklapanjem ugovora o javnoj nabavi. Stoga nema mjesta zaključku da je u konkretnom postupku javne nabave tužitelj pretrpio ili mogao pretrpjeti štetu od navodnoga kršenja njegovih subjektivnih prava, a što je jedna od kumulativno propisanih zakonskih pretpostavki za podnošenje žalbe protiv odluka donesenih u postupku javne nabave. S obzirom na navedeno, Sud zaključuje da je tuženik pravilno primijenio mjerodavni članak 401. stavak 1. ZOJN-a, odbacivši tužiteljevu žalbu zbog nedostatka pravnog interesa.


Poveznica na Rješenje

Poveznica na Presudu