C-332/20 od 1. kolovoza 2022.
C-332/20 od 1. kolovoza 2022.
Roma Multiservizi SpA, Rekeep SpA protiv Roma Capitale, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato
Zahtjev za prethodnu odluku – Ugovori o javnoj nabavi – Ugovori o koncesiji – Osnivanje društva s mješovitim kapitalom – Dodjela tom društvu upravljanja ,integriranom obrazovnom uslugom’ – Odabir privatnog partnera u postupku javne nabave – Direktiva 2014/23/EU – Članak 38. – Direktiva 2014/24/EU – Članak 58.– Primjenjivost – Kriteriji in house – Zahtjev da privatni partner u kapitalu društva s mješovitim kapitalom ima najmanji udio – Neizravni udio javnog naručitelja u kapitalu privatnog partnera – Kriteriji odabira
1. Članak 58. Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o javnoj nabavi i o stavljanju izvan snage Direktive 2004/18/EZ, kako je izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2017/2365 od 18. prosinca 2017., treba tumačiti na način da javni naručitelj može isključiti gospodarski subjekt iz postupka čiji je cilj, s jedne strane, osnovati društvo s mješovitim kapitalom i, s druge strane, dodijeliti tom društvu ugovor o javnoj nabavi usluga kada to isključenje opravdava činjenica da bi se zbog neizravnog udjela tog javnog naručitelja u kapitalu tog gospodarskog subjekta zapravo prekoračio najveći udio navedenog javnog naručitelja u kapitalu tog društva, koji je utvrđen u dokumentaciji za nadmetanje, ako javni naručitelj o kojem je riječ za svojeg partnera odabere navedeni gospodarski subjekt, pod uvjetom da takvo prekoračenje dovede do povećanja ekonomskog rizika koji snosi taj javni naručitelj.
2. Članak 38. Direktive 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o dodjeli ugovorâ o koncesiji, kako je izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2017/2366 od 18. prosinca 2017., treba tumačiti na način da javni naručitelj može isključiti gospodarski subjekt iz postupka čiji je cilj, s jedne strane, osnovati društvo s mješovitim kapitalom i, s druge strane, dodijeliti tom društvu koncesiju usluga kada to isključenje opravdava činjenica da bi se zbog neizravnog udjela tog javnog naručitelja u kapitalu tog gospodarskog subjekta zapravo prekoračio najveći udio navedenog javnog naručitelja u kapitalu tog društva, koji je utvrđen u dokumentaciji za nadmetanje, ako javni naručitelj o kojem je riječ za svojeg partnera odabere navedeni gospodarski subjekt, pod uvjetom da takvo prekoračenje dovede do povećanja ekonomskog rizika koji snosi taj javni naručitelj.
Poveznica na Presudu
Roma Multiservizi SpA, Rekeep SpA protiv Roma Capitale, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato
Zahtjev za prethodnu odluku – Ugovori o javnoj nabavi – Ugovori o koncesiji – Osnivanje društva s mješovitim kapitalom – Dodjela tom društvu upravljanja ,integriranom obrazovnom uslugom’ – Odabir privatnog partnera u postupku javne nabave – Direktiva 2014/23/EU – Članak 38. – Direktiva 2014/24/EU – Članak 58.– Primjenjivost – Kriteriji in house – Zahtjev da privatni partner u kapitalu društva s mješovitim kapitalom ima najmanji udio – Neizravni udio javnog naručitelja u kapitalu privatnog partnera – Kriteriji odabira
1. Članak 58. Direktive 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o javnoj nabavi i o stavljanju izvan snage Direktive 2004/18/EZ, kako je izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2017/2365 od 18. prosinca 2017., treba tumačiti na način da javni naručitelj može isključiti gospodarski subjekt iz postupka čiji je cilj, s jedne strane, osnovati društvo s mješovitim kapitalom i, s druge strane, dodijeliti tom društvu ugovor o javnoj nabavi usluga kada to isključenje opravdava činjenica da bi se zbog neizravnog udjela tog javnog naručitelja u kapitalu tog gospodarskog subjekta zapravo prekoračio najveći udio navedenog javnog naručitelja u kapitalu tog društva, koji je utvrđen u dokumentaciji za nadmetanje, ako javni naručitelj o kojem je riječ za svojeg partnera odabere navedeni gospodarski subjekt, pod uvjetom da takvo prekoračenje dovede do povećanja ekonomskog rizika koji snosi taj javni naručitelj.
2. Članak 38. Direktive 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o dodjeli ugovorâ o koncesiji, kako je izmijenjena Delegiranom uredbom Komisije (EU) 2017/2366 od 18. prosinca 2017., treba tumačiti na način da javni naručitelj može isključiti gospodarski subjekt iz postupka čiji je cilj, s jedne strane, osnovati društvo s mješovitim kapitalom i, s druge strane, dodijeliti tom društvu koncesiju usluga kada to isključenje opravdava činjenica da bi se zbog neizravnog udjela tog javnog naručitelja u kapitalu tog gospodarskog subjekta zapravo prekoračio najveći udio navedenog javnog naručitelja u kapitalu tog društva, koji je utvrđen u dokumentaciji za nadmetanje, ako javni naručitelj o kojem je riječ za svojeg partnera odabere navedeni gospodarski subjekt, pod uvjetom da takvo prekoračenje dovede do povećanja ekonomskog rizika koji snosi taj javni naručitelj.
Poveznica na Presudu