C-403/23 i C-404/23 od 26. rujna 2024.
Luxone
1. Članak 47. stavak 3. i članak 48. stavak 4. Direktive Europskog parlamenta i Vijeća 2004/18/EZ od 31. ožujka 2004. o usklađivanju postupaka za sklapanje ugovora o javnim radovima, ugovora o javnoj nabavi robe te ugovora o javnim uslugama, u vezi s općim načelom proporcionalnosti,
treba tumačiti na način da im se:
protivi nacionalni propis koji isključuje mogućnost da se izvorni članovi privremenog udruženja poduzetnika, koje je ponuditelj, povuku iz tog udruženja kada istekne rok valjanosti ponude koju je podnijelo navedeno udruženje, a javni naručitelj zahtijeva produljenje valjanosti ponuda koje su mu podnesene, pod uvjetom da se utvrdi, s jedne strane, da preostali članovi tog udruženja ispunjavaju zahtjeve koje je definirao javni naručitelj i, s druge strane, da nastavak njihova sudjelovanja u postupku javne nabave o kojem je riječ ne dovodi do pogoršanja konkurentskog položaja drugih ponuditelja.
2. Načela proporcionalnosti i jednakog postupanja, kao i obvezu transparentnosti, kako su navedeni u članku 2. i uvodnoj izjavi 2. Direktive 2004/18,
treba tumačiti na način da im se:
protivi nacionalni propis koji predviđa automatsku naplatu privremenog jamstva, koje je dao ponuditelj, nakon njegova isključenja iz postupka dodjele ugovora o javnoj nabavi usluga, čak i ako mu predmetna usluga nije dodijeljena.
Poveznica na Presudu