Članci 263. i 293. ZJN 2016
- UsII-147/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-110/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-131/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-32/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-115/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-128/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-83/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII- 144/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-93/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-130/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-185/19 od 10. travnja 2019.
- UsII-179/19 od 25. travnja 2019.
- UsII-442/19 od 5. rujna 2019.
- UsII-428/19 od 5. rujna 2019.
- UsII-485/19 od 18. listopada 2019.
- UsII-497/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-507/19 od 13. studenog 2019.
- UsII-499/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-559/19 od 11. prosinca 2019.
- UsII-550/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-612/19 od 27. veljače 2019.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-46/20 od 5. ožujka 2020.
- UsII-607/19 od 12. veljače 2020.
- UsII-111/20 od 29. svibnja 2020.
- UsII-200/20 od 16. srpnja 2020.
- UsII-205/20 do 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-227/20 od 29. srpnja 2020.
- UsII-296/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-300/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-381/20 od 19. studenog 2020.
- UsII-376/20-9 od 1. prosinca 2020.
- UsII-115/20 od 3. lipnja 2020.
- UsII-395/20 od 3. prosinca 2020.
- UsII-374/20 od 2. prosinca 2020.
- UsII-431/20 od 14. siječnja 2021.
- UsII-436/20 od 15. siječnja 2021.
- UsII-387/20 od 15. prosinca 2020.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-6/21 od 28. siječnja 2021.
- UsII-396/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-42/21 od 18. veljače 2021.
- UsII-435/20 od 14. siječnja 2021.
- UsII-61/21 od 12. ožujka 2021.
- UsII-44/21 od 19. veljače 2021.
- UsII-45/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-90/21 od 9. travnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-185/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-169/21 od 30. lipnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-253/21 od 3. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-254/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-355/21 od 28. prosinca 2021.
- UsII-371/21 od 5. siječnja 2022.
- UsII-353/21 od 13. siječnja 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-30/22 od 17. veljače 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-108/22 od 10. lipnja 2022.
- UsII-145/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-166/22 od 18. kolovoza 2022.
- UsII-175/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-175/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-237/22 od 25. siječnja 2023.
- UsII-216/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-233/22 od 23. veljače 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-43/23 od 11. svibnja 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-154/23 od 20. rujna 2023.
- UsII-32/24 od 7. ožujka 2024.
- UsII-47/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-97/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-174/24 od 25. rujna 2024.
- UsII-178/24 od 3. listopada 2024.
- UsII-180/24 od 26. rujna 2024.
- UsII-197/24 od 6. studenog 2024.
- UsII-236/24 od 16. siječnja 2025.
- UsII-257/24 od 14. siječnja 2025.
- UsII-242/24 od 6. veljače 2025.
- UsII-25/25 od 11. ožujka 2025.
- UsII-53/25 od 2. travnja 2025.
UsII-396/20 od 10. prosinca 2020.
KLASA: 20/615
UsII-396/20 od 10. prosinca 2020.
Tehnička i stručna sposobnost – Reference – Pojašnjenje - Izmjena referenci- Članak 293. ZJN 2016
Prema ocjeni ovog Suda, protivno shvaćanju naručitelja i tuženika dostavljanjem novog ESPD obrasca i novog popisa izvršenih usluga/ugovora u konkretnom slučaju nije došlo do pregovaranja u smislu članka 293. stavak 2. ZJN-i niti povrede odredbi Zakona o javnoj nabavi. Naime, naručitelj je bio obvezan pozvati tužitelja na otklanjanje nedostataka pojašnjenje koja obveza naručitelja proizlazi iz odredbe članka 293. stavak 3. Zakona o javnoj nabavi koja propisuje obvezu javnog naručitelja da u zapisniku o pregledu i ocjeni obrazloži na razloge ukoliko u postupku javne nabave ne primjenjuje mogućnosti iz stavka 1. tog članka Zakona.
U konkretnom slučaju ovaj Sud ocjenjuje da nisu postojali nikakvi razlozi za ne postupanje u skladu s odredbom članka 293. stavak 1. Zakona o javnoj nabavi, iz razloga što se eventualni nedostatak već dostavljene dokumentacije tužitelja odnosio dokumentaciju kojom je tužitelj dokazivao tehničku i stručnu sposobnost. Stoga ovaj Sud ne prihvaća niti pozivanje tuženika na stajalište ovog Suda izraženo u presudi broj: UsII-200/20 od 16. srpnja 2020. godine s obzirom da se ne radi o istoj odnosno sličnoj činjeničnoj niti pravnoj situaciji.
Pritom je prema ocjeni ovog Suda od važnosti činjenica da se novo dostavljeni popis ugovora odnosi na izvršene usluge prije isteka roka za dostavu ponuda. Nadalje, treba reći da je u konkretnom slučaju u ponovljenom postupku pregleda i ocjene ponuda naručitelj tražio pojašnjenje koje se odnosilo na tehničku i stručnu sposobnost kao jedan od kriterija za odabir gospodarskog subjekta, pa dostavljanjem od strane tužitelja novog popisa izvršenih usluga/ugovora izvršenih prije isteka roka za dostavu ponude nije došlo do pregovaranja u vezi s kriterijima za odabir ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-396/20 od 10. prosinca 2020.
Tehnička i stručna sposobnost – Reference – Pojašnjenje - Izmjena referenci- Članak 293. ZJN 2016
Prema ocjeni ovog Suda, protivno shvaćanju naručitelja i tuženika dostavljanjem novog ESPD obrasca i novog popisa izvršenih usluga/ugovora u konkretnom slučaju nije došlo do pregovaranja u smislu članka 293. stavak 2. ZJN-i niti povrede odredbi Zakona o javnoj nabavi. Naime, naručitelj je bio obvezan pozvati tužitelja na otklanjanje nedostataka pojašnjenje koja obveza naručitelja proizlazi iz odredbe članka 293. stavak 3. Zakona o javnoj nabavi koja propisuje obvezu javnog naručitelja da u zapisniku o pregledu i ocjeni obrazloži na razloge ukoliko u postupku javne nabave ne primjenjuje mogućnosti iz stavka 1. tog članka Zakona.
U konkretnom slučaju ovaj Sud ocjenjuje da nisu postojali nikakvi razlozi za ne postupanje u skladu s odredbom članka 293. stavak 1. Zakona o javnoj nabavi, iz razloga što se eventualni nedostatak već dostavljene dokumentacije tužitelja odnosio dokumentaciju kojom je tužitelj dokazivao tehničku i stručnu sposobnost. Stoga ovaj Sud ne prihvaća niti pozivanje tuženika na stajalište ovog Suda izraženo u presudi broj: UsII-200/20 od 16. srpnja 2020. godine s obzirom da se ne radi o istoj odnosno sličnoj činjeničnoj niti pravnoj situaciji.
Pritom je prema ocjeni ovog Suda od važnosti činjenica da se novo dostavljeni popis ugovora odnosi na izvršene usluge prije isteka roka za dostavu ponuda. Nadalje, treba reći da je u konkretnom slučaju u ponovljenom postupku pregleda i ocjene ponuda naručitelj tražio pojašnjenje koje se odnosilo na tehničku i stručnu sposobnost kao jedan od kriterija za odabir gospodarskog subjekta, pa dostavljanjem od strane tužitelja novog popisa izvršenih usluga/ugovora izvršenih prije isteka roka za dostavu ponude nije došlo do pregovaranja u vezi s kriterijima za odabir ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu