Članci 263. i 293. ZJN 2016
- UsII-147/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-110/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-131/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-32/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-115/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-128/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-83/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII- 144/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-93/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-130/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-185/19 od 10. travnja 2019.
- UsII-179/19 od 25. travnja 2019.
- UsII-442/19 od 5. rujna 2019.
- UsII-428/19 od 5. rujna 2019.
- UsII-485/19 od 18. listopada 2019.
- UsII-497/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-507/19 od 13. studenog 2019.
- UsII-499/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-559/19 od 11. prosinca 2019.
- UsII-550/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-612/19 od 27. veljače 2019.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-46/20 od 5. ožujka 2020.
- UsII-607/19 od 12. veljače 2020.
- UsII-111/20 od 29. svibnja 2020.
- UsII-200/20 od 16. srpnja 2020.
- UsII-205/20 do 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-227/20 od 29. srpnja 2020.
- UsII-296/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-300/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-381/20 od 19. studenog 2020.
- UsII-376/20-9 od 1. prosinca 2020.
- UsII-115/20 od 3. lipnja 2020.
- UsII-395/20 od 3. prosinca 2020.
- UsII-374/20 od 2. prosinca 2020.
- UsII-431/20 od 14. siječnja 2021.
- UsII-436/20 od 15. siječnja 2021.
- UsII-387/20 od 15. prosinca 2020.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-6/21 od 28. siječnja 2021.
- UsII-396/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-42/21 od 18. veljače 2021.
- UsII-435/20 od 14. siječnja 2021.
- UsII-61/21 od 12. ožujka 2021.
- UsII-44/21 od 19. veljače 2021.
- UsII-45/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-90/21 od 9. travnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-185/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-169/21 od 30. lipnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-253/21 od 3. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-254/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-355/21 od 28. prosinca 2021.
- UsII-371/21 od 5. siječnja 2022.
- UsII-353/21 od 13. siječnja 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-30/22 od 17. veljače 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-108/22 od 10. lipnja 2022.
- UsII-145/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-166/22 od 18. kolovoza 2022.
- UsII-175/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-175/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-237/22 od 25. siječnja 2023.
- UsII-216/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-233/22 od 23. veljače 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-43/23 od 11. svibnja 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-154/23 od 20. rujna 2023.
- UsII-32/24 od 7. ožujka 2024.
- UsII-47/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-97/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-174/24 od 25. rujna 2024.
- UsII-178/24 od 3. listopada 2024.
- UsII-180/24 od 26. rujna 2024.
- UsII-197/24 od 6. studenog 2024.
- UsII-236/24 od 16. siječnja 2025.
- UsII-257/24 od 14. siječnja 2025.
- UsII-242/24 od 6. veljače 2025.
- UsII-25/25 od 11. ožujka 2025.
UsII-236/24 od 16. siječnja 2025.
KLASA: 24/511
UsII-236/24 od 16. siječnja 2025.
Članak 293. ZJN 2016- Tehničke specifikacije- Katalog- Izvještaji o tipskom ispitivanju- Naručitelj nije tražio pojašnjenje i upotpunjavanje niti obrazložio razlog neprimjene u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda
Dokumentacija koju je tužitelj dostavio u ovom postupku javne nabave ne upućuje na zaključak prema kojem se radi o nepotpunoj ili pogrešnoj dokumentaciji za koju bi naručitelj mogao tražiti upotpunjenje odnosno razjašnjenje sukladno navedenoj zakonskoj odredbi. Naime, kao što je naprijed navedeno tužitelj je po pozivu naručitelja, u smislu odredbe članka 263. Zakona o javnoj nabavi dostavio dokumentaciju propisanu DON-om odnosno kataloge proizvođača čije proizvode je ponudio u ovom postupku javne nabave.
Postojanje tiskarske pogreške u navedenim katalozima, koje je tužitelj ispravio tek dostavljanjem upotpunjenog kataloga od 20. rujna 2024., nakon što je naručitelj dovršio pregled i ocjenu ponuda i objavio odluke o odabiru odnosno odluku o poništenju javne nabave za 3. grupu predmeta nabave, nije okolnost koja bi se mogla stavljati na teret naručitelja. Navedeno iz razloga što je za sve četiri grupe predmeta nabave naručitelj izričito tražio promjer zaštitnog vijka M10 i M12, a tužitelj je za sve grupe predmeta dostavio ponudu zateznog vijka M16.
Navedena tiskarska pogreška odnosi se na bitan element predmeta ponude o kojem je tužitelj bio dužan voditi računa prilikom dostavljanja svoje ponude u ovom otvorenom postupku javne nabave. Pri tome Sud prihvaća stajalište tuženika kojom tužitelja upućuje na odredbu članka 280. stavka 4. Zakona o javnoj nabavi, kojom je propisano da se pri izradi ponude ponuditelj mora pridržavati zahtjeva i uvjeta iz dokumentacije o nabavi te da ne smije mijenjati niti dopunjavati tekst dokumentacije o nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-236/24 od 16. siječnja 2025.
Članak 293. ZJN 2016- Tehničke specifikacije- Katalog- Izvještaji o tipskom ispitivanju- Naručitelj nije tražio pojašnjenje i upotpunjavanje niti obrazložio razlog neprimjene u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda
Dokumentacija koju je tužitelj dostavio u ovom postupku javne nabave ne upućuje na zaključak prema kojem se radi o nepotpunoj ili pogrešnoj dokumentaciji za koju bi naručitelj mogao tražiti upotpunjenje odnosno razjašnjenje sukladno navedenoj zakonskoj odredbi. Naime, kao što je naprijed navedeno tužitelj je po pozivu naručitelja, u smislu odredbe članka 263. Zakona o javnoj nabavi dostavio dokumentaciju propisanu DON-om odnosno kataloge proizvođača čije proizvode je ponudio u ovom postupku javne nabave.
Postojanje tiskarske pogreške u navedenim katalozima, koje je tužitelj ispravio tek dostavljanjem upotpunjenog kataloga od 20. rujna 2024., nakon što je naručitelj dovršio pregled i ocjenu ponuda i objavio odluke o odabiru odnosno odluku o poništenju javne nabave za 3. grupu predmeta nabave, nije okolnost koja bi se mogla stavljati na teret naručitelja. Navedeno iz razloga što je za sve četiri grupe predmeta nabave naručitelj izričito tražio promjer zaštitnog vijka M10 i M12, a tužitelj je za sve grupe predmeta dostavio ponudu zateznog vijka M16.
Navedena tiskarska pogreška odnosi se na bitan element predmeta ponude o kojem je tužitelj bio dužan voditi računa prilikom dostavljanja svoje ponude u ovom otvorenom postupku javne nabave. Pri tome Sud prihvaća stajalište tuženika kojom tužitelja upućuje na odredbu članka 280. stavka 4. Zakona o javnoj nabavi, kojom je propisano da se pri izradi ponude ponuditelj mora pridržavati zahtjeva i uvjeta iz dokumentacije o nabavi te da ne smije mijenjati niti dopunjavati tekst dokumentacije o nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu