Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
KLASA: 21/194
UsII-153/21 od 28,. svibnja 2021.
Tehničke specifikacije - pogodovanje - Članak 205., 209., 210. ZJN 2016
Za ocjenu zakonitosti osporenog rješenja Sud nalazi mjerodavnima odredbe članka 210. stavka 1. i 2. ZJN-a na osnovi kojih su poništene sporne tehničke specifikacije. U konkretnom slučaju bilo je odlučno utvrditi je li spornim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija pogodovano nekom gospodarskom subjektu odnosno jesu li doveli do isključenja određenih gospodarskih subjekata ili određenih proizvoda. Budući da je iz očitovanja Jelen Professional d.o.o. pribavljenog u upravnom sporu, na što je Sud ovlašten sukladno odredbi članka 33. stavka 1. ZUS-a, vidljivo da i taj gospodarski subjekt može proizvesti proizvod s traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija, Sud je utvrdio da se traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija ne pogoduje određenom gospodarskom subjektu (Splendor tekstil d.o.o.). Pri tome, u odnosu na navode zainteresirane osobe, Sud ističe da se u ovom sporu (ocjene zakonitosti propisanih dodatnih zahtjeva tehničkih specifikacija), ne utvrđuje mogućnost realizacije navedenog, jer to ulazi u domenu izvršenja predmeta nabave.
Za ocjenu zakonitosti osporenog rješenja i traženih dodatnih zahtjeva tehničkih specifikacija nije odlučno ni zašto trgovačko društvo Jelen Professional d.o.o. nije dalo ponudu za navedeni predmet nabave (radi se o poslovnoj odluci tog društva) nego je trebalo utvrditi pravnorelevantnu činjenicu pogoduje li se traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija određenom gospodarskom subjektu i ovisno o tome jesu li oni zakoniti.
Nadalje, u odnosu na sporno pitanje Sud ne nalazi mjerodavnim članak 209. ZJN-a, koji u točki 2. propisuje da se uz poštovanje obveznih nacionalnih tehničkih pravila, pod uvjetom da su u skladu s pravom Europske unije, tehničke specifikacije formuliraju upućivanjem na tehničke specifikacije i uz uvažavanje sljedećeg redoslijeda prioriteta, na nacionalne norme kojima su prihvaćene europske norme, europska tehnička odobrenja, zajedničke tehničke specifikacije, međunarodne norme, druge tehničke referentne sustave koje su utvrdila europska normizacijska tijela, ili ako bilo koji od prethodnih ne postoji, na nacionalne norme, nacionalna tehnička odobrenja ili nacionalne tehničke specifikacije koje se odnose na projektiranje, izračun i izvođenje radova te uporabu robe, pri čemu svako upućivanje mora biti popraćeno izrazom »ili jednakovrijedno«. Međutim, konkretnim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija se u spornom dijelu ne upućuje na odgovarajuću normu.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-153/21 od 28,. svibnja 2021.
Tehničke specifikacije - pogodovanje - Članak 205., 209., 210. ZJN 2016
Za ocjenu zakonitosti osporenog rješenja Sud nalazi mjerodavnima odredbe članka 210. stavka 1. i 2. ZJN-a na osnovi kojih su poništene sporne tehničke specifikacije. U konkretnom slučaju bilo je odlučno utvrditi je li spornim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija pogodovano nekom gospodarskom subjektu odnosno jesu li doveli do isključenja određenih gospodarskih subjekata ili određenih proizvoda. Budući da je iz očitovanja Jelen Professional d.o.o. pribavljenog u upravnom sporu, na što je Sud ovlašten sukladno odredbi članka 33. stavka 1. ZUS-a, vidljivo da i taj gospodarski subjekt može proizvesti proizvod s traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija, Sud je utvrdio da se traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija ne pogoduje određenom gospodarskom subjektu (Splendor tekstil d.o.o.). Pri tome, u odnosu na navode zainteresirane osobe, Sud ističe da se u ovom sporu (ocjene zakonitosti propisanih dodatnih zahtjeva tehničkih specifikacija), ne utvrđuje mogućnost realizacije navedenog, jer to ulazi u domenu izvršenja predmeta nabave.
Za ocjenu zakonitosti osporenog rješenja i traženih dodatnih zahtjeva tehničkih specifikacija nije odlučno ni zašto trgovačko društvo Jelen Professional d.o.o. nije dalo ponudu za navedeni predmet nabave (radi se o poslovnoj odluci tog društva) nego je trebalo utvrditi pravnorelevantnu činjenicu pogoduje li se traženim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija određenom gospodarskom subjektu i ovisno o tome jesu li oni zakoniti.
Nadalje, u odnosu na sporno pitanje Sud ne nalazi mjerodavnim članak 209. ZJN-a, koji u točki 2. propisuje da se uz poštovanje obveznih nacionalnih tehničkih pravila, pod uvjetom da su u skladu s pravom Europske unije, tehničke specifikacije formuliraju upućivanjem na tehničke specifikacije i uz uvažavanje sljedećeg redoslijeda prioriteta, na nacionalne norme kojima su prihvaćene europske norme, europska tehnička odobrenja, zajedničke tehničke specifikacije, međunarodne norme, druge tehničke referentne sustave koje su utvrdila europska normizacijska tijela, ili ako bilo koji od prethodnih ne postoji, na nacionalne norme, nacionalna tehnička odobrenja ili nacionalne tehničke specifikacije koje se odnose na projektiranje, izračun i izvođenje radova te uporabu robe, pri čemu svako upućivanje mora biti popraćeno izrazom »ili jednakovrijedno«. Međutim, konkretnim dodatnim zahtjevima tehničkih specifikacija se u spornom dijelu ne upućuje na odgovarajuću normu.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu