Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
KLASA: 22/569
UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
Tehničke specifikacije – Ostali uvjeti – MPSA model kupnje Microsoft licenci – Tržišno natjecanje- Članak 4. te Članci 205.-211. ZJN 2016
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
Tehničke specifikacije – Ostali uvjeti – MPSA model kupnje Microsoft licenci – Tržišno natjecanje- Članak 4. te Članci 205.-211. ZJN 2016
Sud prihvaća ocjenu tuženika da naručitelj tehničkom specifikacijom nije obvezan osigurati sudjelovanje u nadmetanju svim gospodarskim subjektima koji stavljaju na tržište računalne programe odnosno licence za iste, već da opisom predmeta nabave ne smije pogodovati određenom gospodarskom subjektu te da tehničke specifikacije ne smiju imati učinak stvaranja neopravdanih prepreka za otvaranje javne nabave tržišnom natjecanju.
Naime, da su navedeni prigovori tužitelja neosnovani potvrđuju navodi kako naručitelja tako i samog tužitelja da navedeni model MPSA može ponuditi nekoliko ovlaštenih Microsoft partnera, odnosno da na tržištu ima više gospodarskih subjekata koji su ovlašteni partner Microsofta. Dakle, proizlazi da je omogućeno tržišno natjecanje gospodarskim subjektima koji mogu ponuditi navedeni model.
Iz navedenog proizlazi da su neosnovani prigovori tužitelja o ograničavanju tržišne utakmice. Naime, naručitelj je u spornim točkama DON-a naveo i zatražio model koji već posjeduje te jasno odredio predmet nabave što prema ocjeni ovoga Suda nema učinak prepreke tržišnom natjecanju, što je sve u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi i Direktive 2014/24/EU prema kojoj je zabranjeno neopravdano stavljanje prepreka tržišnom natjecanju, o čemu se ovdje ne radi.
Nadalje, ovaj Sud nalazi osnovanim zaključak tuženika istaknut u obrazloženju osporene odluke da sama činjenica što tužitelj nudi korištene licence kao i činjenica da tužitelj ne može ponuditi traženi model poslovanja odnosno navedenog modela licence, ne znači samo po sebi povredu odredbe članka 4. Zakona o javnoj nabavi pri čemu treba imati u vidu i to da naručitelj ima mogućnost i pravo odrediti predmet nabave za koji ima potrebu uz ograničenja iz odredbi citiranog Zakona. U konkretnom slučaju naručitelj je kao predmet nabave naveo nabavu Microsoft produkata za centralne servere putem MPSA modela poradi potrebe za nadopunom originalnih, novih licenci.
Naime, da su navedeni prigovori tužitelja neosnovani potvrđuju navodi kako naručitelja tako i samog tužitelja da navedeni model MPSA može ponuditi nekoliko ovlaštenih Microsoft partnera, odnosno da na tržištu ima više gospodarskih subjekata koji su ovlašteni partner Microsofta. Dakle, proizlazi da je omogućeno tržišno natjecanje gospodarskim subjektima koji mogu ponuditi navedeni model.
Iz navedenog proizlazi da su neosnovani prigovori tužitelja o ograničavanju tržišne utakmice. Naime, naručitelj je u spornim točkama DON-a naveo i zatražio model koji već posjeduje te jasno odredio predmet nabave što prema ocjeni ovoga Suda nema učinak prepreke tržišnom natjecanju, što je sve u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi i Direktive 2014/24/EU prema kojoj je zabranjeno neopravdano stavljanje prepreka tržišnom natjecanju, o čemu se ovdje ne radi.
Nadalje, ovaj Sud nalazi osnovanim zaključak tuženika istaknut u obrazloženju osporene odluke da sama činjenica što tužitelj nudi korištene licence kao i činjenica da tužitelj ne može ponuditi traženi model poslovanja odnosno navedenog modela licence, ne znači samo po sebi povredu odredbe članka 4. Zakona o javnoj nabavi pri čemu treba imati u vidu i to da naručitelj ima mogućnost i pravo odrediti predmet nabave za koji ima potrebu uz ograničenja iz odredbi citiranog Zakona. U konkretnom slučaju naručitelj je kao predmet nabave naveo nabavu Microsoft produkata za centralne servere putem MPSA modela poradi potrebe za nadopunom originalnih, novih licenci.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu