UsII-183/24 od 17. listopada 2024.

KLASA: 24/347
UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
Tehničke specifikacije- Restauracija- Načelo reverzibilnosti- Teret dokaza- Članak 403. ZJN 2016


Dalje u osporenom rješenju tuženik daje osvrt i na alate koje pri restauraciji koristi odabrani ponuditelj, odnosno je li restauratorski alati udovoljavaju načelu reverzibilnosti, kao jednom od tri osnovna načela koje je potrebno poštovati pri provedbi restauracije slike i zvuka sukladno natječajnoj dokumentaciji, ocjenjujući da su navodi istaknuti u tom pravcu paušalni, odnosno nisu potkrijepljeni odgovarajućim dokazima. Zbog toga je tuženik prihvatio kao razumno i uvjerljivo obrazloženje naručitelja, a prema kojem se u svakom trenutku rada na ručnoj restauraciji audiovizualnog gradiva s predmetnim alatima bilo koji prethodno provedeni zahvat može poništiti ili modificirati, s obzirom da se svaki primijenjeni alat nalazi u zasebnom sloju na vremenskoj crti i neovisan je od drugih alata koji se koriste. U prilog takvoj argumentaciji je tuženik prihvatio i navode iz naručiteljevog odgovora na žalbu. Dodaje se i da je odabrani ponuditelj proveo restauraciju filma Slike iz života udarnika Bate Čengića iz 1972. u kojem je, među ostalim, sudjelovao i naručitelj, a film je prikazan na svjetskim filmskim festivalima i dobitnih je brojnih nagrada. Kako tužitelj u žalbi nije dokazao da restauratorski alati Nucoda Filmworkz i DVO Tools kojima raspolaže odabrani ponuditelj ne udovoljavaju načelu reverzibilnosti, tuženik je takav navod ocijenio neosnovanim, primjenjujući pri tome pravila o teretu dokazivanja propisana u članku 403. ZJN.

Poveznica na Rješenje 

Poveznica na Presudu