Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
KLASA: 21/379
UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
Tehničke specifikacije- Pogodovanje- Članak 206. ZJN 2016
Osvrćući se na tužiteljev navod da je tuženik nedozvoljeno ušao u diskrecijsku ocjenu tužitelja u vezi s njegovim izborom tehničkih karakteristika proizvoda koji će se ugrađivati u njegov distribucijski sustav, valja reći da je, načelno, prihvatljiv tužiteljev stav o pravu naručitelja odrediti karakteristike traženog/traženih proizvoda koji jamče postizanje cilja koji se konkretnom javnom nabavom želi postići. Međutim, sloboda odnosno autonomija naručitelja u tom pogledu nije apsolutna, već ona podliježe ograničenjima koja proizlaze iz pravila javne nabave propisanih, kako nacionalnim, tako i pravom Europske unije, uključujući i propise koji uređuju tržišno natjecanje. U tom smislu valja zaključiti da tehničke karakteristike traženog/traženih proizvoda moraju biti takve da potencijalnim ponuditeljima ne onemogućavaju jednak pristup postupku javne nabave niti smiju imati učinak stvaranja neopravdanih prepreka nadmetanju.
Ovaj Sud ne smatra osnovanom tužiteljevu tvrdnju da je za postizanje cilja predmetne javne nabave nužno da kod odabranih uređaja postoji mogućnost servisiranja i zamjene opruge, kako to, prema tvrdnji tužitelja, proizlazi iz mišljenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Naime, mišljenje na koje se tužitelj poziva (a koje je naručio i financirao tužitelj i koje sadrži određene nedosljednosti), samo je jedan od dokaza u predmetnom postupku koje je tuženik ocijenio samostalno i u odnosu na ostale dokaze. Na temelju ocjene svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, tuženik je osnovano zaključio da tužiteljeve tvrdnje o nužnosti propisivanja navedenog uvjeta osporavanim točkama DON-a nisu osnovane. U prilog ovakvom zaključku govori i okolnost što sporni uvjeti nisu bili sastavni dijelovi DON-a od početka predmetnog postupka javne nabave, već su inkorporirani u DON tek nakon tuženikova poništavanja određenih dijelova DON-a u prethodnim žalbenim postupcima.
Zaključno, Sud ocjenjuje da je u žalbenom postupku dokazano da tražene tehničke karakteristike proizvoda koji su predmet konkretne javne nabave posjeduje samo jedan proizvod na tržištu odnosno da samo jedna tvrtka može ponuditi proizvod s traženim karakteristikama, što je, u okolnostima konkretnog slučaja dovoljan razlog za poništavanje spornih točaka DON-a kojima su takve karakteristike određene.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
Tehničke specifikacije- Pogodovanje- Članak 206. ZJN 2016
Osvrćući se na tužiteljev navod da je tuženik nedozvoljeno ušao u diskrecijsku ocjenu tužitelja u vezi s njegovim izborom tehničkih karakteristika proizvoda koji će se ugrađivati u njegov distribucijski sustav, valja reći da je, načelno, prihvatljiv tužiteljev stav o pravu naručitelja odrediti karakteristike traženog/traženih proizvoda koji jamče postizanje cilja koji se konkretnom javnom nabavom želi postići. Međutim, sloboda odnosno autonomija naručitelja u tom pogledu nije apsolutna, već ona podliježe ograničenjima koja proizlaze iz pravila javne nabave propisanih, kako nacionalnim, tako i pravom Europske unije, uključujući i propise koji uređuju tržišno natjecanje. U tom smislu valja zaključiti da tehničke karakteristike traženog/traženih proizvoda moraju biti takve da potencijalnim ponuditeljima ne onemogućavaju jednak pristup postupku javne nabave niti smiju imati učinak stvaranja neopravdanih prepreka nadmetanju.
Ovaj Sud ne smatra osnovanom tužiteljevu tvrdnju da je za postizanje cilja predmetne javne nabave nužno da kod odabranih uređaja postoji mogućnost servisiranja i zamjene opruge, kako to, prema tvrdnji tužitelja, proizlazi iz mišljenja Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu. Naime, mišljenje na koje se tužitelj poziva (a koje je naručio i financirao tužitelj i koje sadrži određene nedosljednosti), samo je jedan od dokaza u predmetnom postupku koje je tuženik ocijenio samostalno i u odnosu na ostale dokaze. Na temelju ocjene svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, tuženik je osnovano zaključio da tužiteljeve tvrdnje o nužnosti propisivanja navedenog uvjeta osporavanim točkama DON-a nisu osnovane. U prilog ovakvom zaključku govori i okolnost što sporni uvjeti nisu bili sastavni dijelovi DON-a od početka predmetnog postupka javne nabave, već su inkorporirani u DON tek nakon tuženikova poništavanja određenih dijelova DON-a u prethodnim žalbenim postupcima.
Zaključno, Sud ocjenjuje da je u žalbenom postupku dokazano da tražene tehničke karakteristike proizvoda koji su predmet konkretne javne nabave posjeduje samo jedan proizvod na tržištu odnosno da samo jedna tvrtka može ponuditi proizvod s traženim karakteristikama, što je, u okolnostima konkretnog slučaja dovoljan razlog za poništavanje spornih točaka DON-a kojima su takve karakteristike određene.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu