Ostalo
- UsII-143/19 od 14. ožujka 2019.
- UsII-94/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-108/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-136/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-123/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-107/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-88/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-49/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-152/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-197/19 od 24. travnja 2019.
- UsII-221/19 od 3. svibnja 2019.
- UsII-320/19 od 4. srpnja 2019.
- UsII-359/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-492/19 od 30. listopada 2019.
- UsII-526/19 od 27. studenog 2019.
- UsII-584/19 od 9. siječnja 2019.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-12/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-79/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-121/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-170/20 od 29. lipnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-250/20 od 4. rujna 2020.
- UsII-243/20 do 10. rujna 2020.
- UsII-155/20 od 7. srpnja 2020.
- UsII-236/20 od 7. rujna 2020.
- UsII-304/20 od 24. rujna 2020.
- UsII-287/20 od 23. rujna 2020.
- UsII-301/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-314/20 od 8. listopada 2020.
- UsII-420/20 od 17. prosinca 2020.
- UsII-444/20 od 27. siječnja 2021.
- UsII-424/20 od 20. siječnja 2021.
- UsII-447/20 od 8. siječnja 2021.
- UsII-55/21 od 5. ožujka 2021.
- UsII-68/21 od 17. ožujka 2021.
- UsII-49/21 od 24. veljače 2021
- UsII-80/21 od 23. ožujka 2021.
- UsII-74/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-116/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-117/21 od 7. svibnja 2021.
- UsII-172/21 od 26. svibnja 2021.
- UsII-160/21 od 27. svibnja 2021.
- UsII-159/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-153/21 od 28. svibnja 2021.
- UsII-202/21 od 2. srpnja 2021.
- UsII-227/21 od 20. srpnja 2021.
- UsII-219/21 od 28. srpnja 2021.
- UsII-206/21 od 22. srpnja 2021.
- UsII-259/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-245/21 od 3. rujna 2021.
- Us-263/21 od 15. rujna 2021.
- UsII-250/21 od 7. listopada 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-294/21 od 20. listopada 2021.
- UsII-330/21 od 3. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-345/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-380/21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-48/22 od 14. ožujka 2022.
- UsII-67/22 od 12. travnja 2022.
- UsII-33/22 od 24. ožujka 2022.
- UsII-138/22 od 15. srpnja 2022.
- UsII-110/22 od 9. lipnja 2022.
- UsII-163/22 od 8. kolovoza 2022.
- UsII-115/22 od 7. srpnja 2022.
- UsII-179/22 od 21. rujna 2022.
- UsII-181/22 od 7. listopada 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
- UsII-191/22 od 17. studenog 2022.
- UsII-197/22 od 9. studenog 2022.
- UsII-206/22 od 12. prosinca 2022.
- UsII-205/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-204/22 od 8. prosinca 2022.
- UsII-215/22 od 21. prosinca 2022.
- UsII-236/22 od 20. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-7/23 od 8. veljače 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-233/22 od 22. veljače 2023.
- UsII-15/23 od 23. veljače 2023.
- UsII-19/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-35/23 od 30. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-70/23 od 17. svibnja 2023.
- UsII-64/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-57/23 od 2. lipnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-111/23 od 23. kolovoza 2023.
- UsII-104/23 od 21. kolovoza 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-77/23 od 15. lipnja 2023.
- UsII-106/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-120/23 od 7. rujna 2023.
- UsII-167/23 od 2. studenog 2023.
- UsII-181/23 od 16. studenog 2023.
- UsII-193/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-169/23 od 30. studenog 2023.
- UsII-210/23 od 14. prosinca 2023.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-49/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-43/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-72/24 od 8.svibnja 2024.
- UsII-100/24 od 5. lipnja 2024.
- UsII-95/24 od 28. svibnja 2024.
- UsII-106/24 od 26. lipnja 2024.
- UsII-108/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-225/24 od 20. studenog 2024.
- UsII-146/24 od 28. kolovoza 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-227/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-12/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-10/25 od 20. veljače 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
- UsII-54/25 od 30. travnja 2025.
- UsII-261/24 od 13. veljače 2025.
UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
KLASA: 22/84
UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
Sklapanje ugovora bez provođenja postupka javne nabave – Ugovor o javnoj usluzi – Uredba (EZ) br. 1370/2007 – članak 411. ZJN 2016
Uvidom u dokumentaciju spisa predmeta i to šest ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika u cestovnom prometu na području Zagrebačke županije sklopljenih dana 8. prosinca 2021. na rokove od po dvije godine, razvidno je da su isti sklopljeni temeljem članka 5. stavka 5. Uredbe (EZ) br. 1370/2007 jer su se, između ostalog (izvanredne okolnosti pandemije kao i iznimna nerentabilnost pružanja usluge) radi osiguranja kontinuiteta i održivosti javnog prijevoza i zadovoljavanja potreba za javnim prijevozom putnika u cestovnom prometu stekli uvjeti za izravno sklapanje tih ugovora.
U odnosu na tužbene prigovore vezane za neusklađenost Uredbe Vlade RH sa Uredbom (EZ) br. 1370/2007 i Zakonom o javnoj nabavi ističe se da je Ustavni sud Republike Hrvatske u svojoj odluci br. U-II-2645/2021, U-II-2784/2021 od 16. studenog 2021., kojom je ocijenio suglasnost članka 2. stavka 2. Uredbe Vlade RH s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, obrazložio da odredba članka 4. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi ne govori ništa o navodnoj zakonskoj zabrani izravnog sklapanja ugovora o javnim uslugama u nacionalnom pravu Republike Hrvatske. Ustavni sud citira članak 33. stavak 1. i 2. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te ističe "da je navedeni Zakon, a ne Zakon o javnoj nabavi, lex specialis kada je riječ o uređenju pitanja iz područja javnog cestovnog prijevoza. Zakon o javnoj nabavi stoga se u tim pitanjima primjenjuje supsidijarno. Uz to, Zakon o javnoj nabavi predstavlja postupovni, a ne materijalno pravni propis".
Dakle, Ustavni sud Republike Hrvatske nije našao da bi postojala nesuglasnost Uredbe Vlade RH s Uredbom (EZ) br. 1370/2007 odnosno sa Zakonom o javnoj nabavi (točka 7.3. Odluke), odnosno nije ukinuo članak 2. stavak 2. Uredbe Vlade osim u dijelu koji glasi: "i 7" koji se odnosi na stavak 7. članka 33. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji je ukinut ranijom odlukom i rješenjem Ustavnog suda, broj U-I-2280/2019 i dr. od 13. srpnja 2021., pa prigovori tužitelja u ovom pravcu nisu osnovani.
Člankom 5. stavkom 3. Uredbe (EZ) br. 1370/2007 izostavljen je postupak konkurentnog nadmetanja, odnosno dopušteno izravno sklapanje ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi u slučaju iz stavka 5. članka 5. te Uredbe koji se odnosi na izvanredne situacije, što je konkretno slučaj, zbog čega je osnovano tuženik zaključio da prije sklapanja predmetnih ugovora nije trebalo provesti postupak sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-178/22 od 29. rujna 2022.
Sklapanje ugovora bez provođenja postupka javne nabave – Ugovor o javnoj usluzi – Uredba (EZ) br. 1370/2007 – članak 411. ZJN 2016
Uvidom u dokumentaciju spisa predmeta i to šest ugovora o javnoj usluzi prijevoza putnika u cestovnom prometu na području Zagrebačke županije sklopljenih dana 8. prosinca 2021. na rokove od po dvije godine, razvidno je da su isti sklopljeni temeljem članka 5. stavka 5. Uredbe (EZ) br. 1370/2007 jer su se, između ostalog (izvanredne okolnosti pandemije kao i iznimna nerentabilnost pružanja usluge) radi osiguranja kontinuiteta i održivosti javnog prijevoza i zadovoljavanja potreba za javnim prijevozom putnika u cestovnom prometu stekli uvjeti za izravno sklapanje tih ugovora.
U odnosu na tužbene prigovore vezane za neusklađenost Uredbe Vlade RH sa Uredbom (EZ) br. 1370/2007 i Zakonom o javnoj nabavi ističe se da je Ustavni sud Republike Hrvatske u svojoj odluci br. U-II-2645/2021, U-II-2784/2021 od 16. studenog 2021., kojom je ocijenio suglasnost članka 2. stavka 2. Uredbe Vlade RH s Ustavom Republike Hrvatske i zakonom, obrazložio da odredba članka 4. stavka 2. Zakona o javnoj nabavi ne govori ništa o navodnoj zakonskoj zabrani izravnog sklapanja ugovora o javnim uslugama u nacionalnom pravu Republike Hrvatske. Ustavni sud citira članak 33. stavak 1. i 2. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu te ističe "da je navedeni Zakon, a ne Zakon o javnoj nabavi, lex specialis kada je riječ o uređenju pitanja iz područja javnog cestovnog prijevoza. Zakon o javnoj nabavi stoga se u tim pitanjima primjenjuje supsidijarno. Uz to, Zakon o javnoj nabavi predstavlja postupovni, a ne materijalno pravni propis".
Dakle, Ustavni sud Republike Hrvatske nije našao da bi postojala nesuglasnost Uredbe Vlade RH s Uredbom (EZ) br. 1370/2007 odnosno sa Zakonom o javnoj nabavi (točka 7.3. Odluke), odnosno nije ukinuo članak 2. stavak 2. Uredbe Vlade osim u dijelu koji glasi: "i 7" koji se odnosi na stavak 7. članka 33. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji je ukinut ranijom odlukom i rješenjem Ustavnog suda, broj U-I-2280/2019 i dr. od 13. srpnja 2021., pa prigovori tužitelja u ovom pravcu nisu osnovani.
Člankom 5. stavkom 3. Uredbe (EZ) br. 1370/2007 izostavljen je postupak konkurentnog nadmetanja, odnosno dopušteno izravno sklapanje ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi u slučaju iz stavka 5. članka 5. te Uredbe koji se odnosi na izvanredne situacije, što je konkretno slučaj, zbog čega je osnovano tuženik zaključio da prije sklapanja predmetnih ugovora nije trebalo provesti postupak sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu