Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
KLASA: 22/104
UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
Neuobičajeno niska cijena – Članak 289. ZJN 2016
Ključni žalbeni razlog bio je da odabrana ponuda ima izuzetno nisku cijenu, pri čemu se ukazuje na primjenu članka 26. stavka 6. Pravilnika kojom se propisuje način utvrđivanja minimalne cijene, tj. visine naknade za provedbu tečaja periodičke izobrazbe vozača. S time u vezi zainteresirano Učilište za cestovni promet (drugi ponuditelj) ističe da je odabrani ponuditelj u ponudi naveo jediničnu cijenu (po polazniku) u iznosu od 990,00 kn bez PDV-a, jednako za program periodičke izobrazbe vozača - Slavonski Brod kao i za program periodičke izobrazbe vozačka – Nova Gradiška. Stoga, a kako ponuda sadrži izuzetno niske cijene određene protivno odredbama Pravilnika/18 da je nezakonita i trebala je biti isključena iz postupka javne nabave.
U obrazloženju osporenog rješenja tuženik navodi da je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ("Narodne novine", 30/21.) stupio na snagu prije pokretanja predmetnog postupka nabave, a u kojem je brisana odredba kojom se nadležnom ministru daje ovlast utvrditi minimalnu cijenu periodičke izobrazbe vozača. Tuženik zaključuje da je svrha brisanja te odredbe bila omogućiti da se cijene izobrazbe formiraju sukladno uvjetima na tržištu. U prijelaznim i završnim odredbama tog Zakona, u članku 25. propisana je obveza usklađenja Pravilnika s odredbama tog Zakona. Primjenjujući kriterij hijerarhije pravnih propisa, pravilno je zaključio tuženik da su u konkretnom slučaju primjenjive odredbe Zakona, a ne Pravilnika.
Tuženik u osporenom rješenju dodaje da u predmetnom slučaju nisu bili ispunjeni svi propisani uvjeti, u kojem slučaju naručitelj može od ponuditelja zahtijevati objašnjenje ponude iz čl. 22. stavku 1. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi… Dakle, u konkretnom slučaju je naručitelj procijenio da ponuda nije bila izuzetno niska, zbog čega nije bio u obvezi postupiti u smislu članka 289. ZJN 2016., a niti su bili ispunjeni skupno propisani uvjeti, zbog kojih bi postojala osnova da od ponuditelja zahtijeva objašnjenje ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
Neuobičajeno niska cijena – Članak 289. ZJN 2016
Ključni žalbeni razlog bio je da odabrana ponuda ima izuzetno nisku cijenu, pri čemu se ukazuje na primjenu članka 26. stavka 6. Pravilnika kojom se propisuje način utvrđivanja minimalne cijene, tj. visine naknade za provedbu tečaja periodičke izobrazbe vozača. S time u vezi zainteresirano Učilište za cestovni promet (drugi ponuditelj) ističe da je odabrani ponuditelj u ponudi naveo jediničnu cijenu (po polazniku) u iznosu od 990,00 kn bez PDV-a, jednako za program periodičke izobrazbe vozača - Slavonski Brod kao i za program periodičke izobrazbe vozačka – Nova Gradiška. Stoga, a kako ponuda sadrži izuzetno niske cijene određene protivno odredbama Pravilnika/18 da je nezakonita i trebala je biti isključena iz postupka javne nabave.
U obrazloženju osporenog rješenja tuženik navodi da je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ("Narodne novine", 30/21.) stupio na snagu prije pokretanja predmetnog postupka nabave, a u kojem je brisana odredba kojom se nadležnom ministru daje ovlast utvrditi minimalnu cijenu periodičke izobrazbe vozača. Tuženik zaključuje da je svrha brisanja te odredbe bila omogućiti da se cijene izobrazbe formiraju sukladno uvjetima na tržištu. U prijelaznim i završnim odredbama tog Zakona, u članku 25. propisana je obveza usklađenja Pravilnika s odredbama tog Zakona. Primjenjujući kriterij hijerarhije pravnih propisa, pravilno je zaključio tuženik da su u konkretnom slučaju primjenjive odredbe Zakona, a ne Pravilnika.
Tuženik u osporenom rješenju dodaje da u predmetnom slučaju nisu bili ispunjeni svi propisani uvjeti, u kojem slučaju naručitelj može od ponuditelja zahtijevati objašnjenje ponude iz čl. 22. stavku 1. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi… Dakle, u konkretnom slučaju je naručitelj procijenio da ponuda nije bila izuzetno niska, zbog čega nije bio u obvezi postupiti u smislu članka 289. ZJN 2016., a niti su bili ispunjeni skupno propisani uvjeti, zbog kojih bi postojala osnova da od ponuditelja zahtijeva objašnjenje ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu