Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-61/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-186/24 od 6. studenog 2024.
- UsII-240/24 od 18. prosinca 2024.
- UsII-229/24 od 11. prosinca 2024.
- UsII-147/24 od 30. kolovoza 2024.
- UsII-137/24 od 19. kolovoza 2024.
- UsII-160/24 od 12. rujna 2024.
- UsII-176/24 od 9. listopada 2024.
- UsII-183/24 od 17. listopada 2024.
- UsII-197/24 od 6. studenog 2024.
- UsII-172/24 od 30. listopada 2024.
- UsII-260/24 od 15. siječnja 2025.
- UsII-255/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-245/24 od 9. siječnja 2025.
- UsII-2/25 od 29. siječnja 2025.
- UsII-211/24 od 7. siječnja 2025.
- UsII-17/25 od 25. veljače 2025.
- UsII-242/24 od 6. veljače 2025.
- UsII-26/25 od 6. ožujka 2025.
- UsII-50/25 od 2. travnja 2025.
- UsII-58/25 od 16. travnja 2025.
- UsII-49/25 od 2. travnja 2025.
- UsII-86/25 od 28. svibnja 2025.
- UsII-77/25 od 21. svibnja 2025.
- UsII-84/25 od 21. svibnja 2025.
- UsII-65/2025 od 12. lipnja 2025.
- UsII-108/2025 od 2. srpnja 2025.
- UsII-129/2025 od 16. srpnja 2025.
UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
KLASA: 21/543
UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
Nedostatak financijskih sredstava – Potreba izmjene tehničkih specifikacija uslijed izmjene propisa - Značajne izmjene – Članak 298. stavak 1. točka 2. ZJN 2016
UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
Nedostatak financijskih sredstava – Potreba izmjene tehničkih specifikacija uslijed izmjene propisa - Značajne izmjene – Članak 298. stavak 1. točka 2. ZJN 2016
Prema ocjeni ovoga Suda tužitelj nije sukladno članku 403. stavku 3. ZJN-a dokazao postojanje okolnosti iz članka 298. stavka 1. točke 2. ZJN zbog kojih bi došlo do sadržajno bitno drukčije obavijesti o nadmetanju ili dokumentacije o nabavi, da su bile poznate prije. Naime, iz navoda samog tužitelja proizlazi da prije donošenja odluke o poništenju postupka javne nabave činjenice glede nedostatka financijskih sredstava nisu utvrđene na nesumnjiv način, budući da od nadležnog Ministarstva uprave odnosno SDURDD nije pribavio podatak (informaciju) o tome da financijska sredstva za sklapanje ugovora lokvirnog sporazuma za projekt uspostave Centra dijeljenih usluga nisu osigurana, a imajući u vidu dopis Ministarstva financija od 2. studenog 2020., prema kojem su za provedbu ovog projekta korisniku Ministarstvu uprave odnosno SDURDD-u odobrena bespovratna sredstva Europske unije te se njihovo trošenje u državnom proračunu planira sukladno gotovinskom načelu, dakle u godini u kojoj se uistinu očekuje i plaćanje, a u slučaju da u pojedinoj godini dođe do odstupanja između predviđenih i stvarno potrebnih sredstava Zakonom o proračunu dana je fleksibilnost kod izvršavanja, te plaćanje dospjelih obveza neće biti ni na koji način ugroženo. Stoga sama činjenica što iz Državnog proračuna za 2020. i 2021. nije vidljivo da li su osigurana sredstva za predmetni postupak javne nabave, na što se tužitelj poziva u svojoj odluci, kao i u tužbi, nije dokaz o nepostojanju potrebnih sredstava, kao niti činjenica što provedba ovog postupka javne nabave nije predviđena i u planovima nabave za 2020. i 2021., kako to pravilno navodi tuženik u odgovoru na tužbu. Također, kraj činjenice da iz podataka spisa nije razvidno da li je prije donošenja odluke o poništenju postupka javne nabave zatražena suglasnost ministra financija u smislu točke VII. Odluke Vlade Republike Hrvatske od 2. travnja 2020. ("Narodne novine", broj: 41/20), imajući u vidu da se radi o provedbi projekta sufinanciranog bespovratnim sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Konkurentnost i kohezija, u kom slučaju obveznici mogu nastaviti provoditi postupke javne nabave, tužitelj se neosnovano poziva na navedenu Odluku kao opravdani razlog za poništenje predmetnog postupka javne nabave.
I prema ocjeni Suda, s obzirom da se prema dokumentaciji o nabavi naručitelj ne obvezuje na realizaciju svih količina navedenih u Troškovniku, u kojem je predviđena okvirna količina predmeta nabave, već stvarna realizacija ovisi o stvarnim potrebama i financijskim mogućnostima naručitelja, te s obzirom da je predviđena mogućnost izmjene ugovora o javnoj nabavi i okvirnog sporazuma u slučaju razloga na strani naručitelja, kao što su promjene u organizaciji ili poslovnim procesima, promjene u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova i druge slične objektivne okolnosti koje utječu na izvršenje ugovora o javnoj nabavi (točka 8. DON-a), tužitelj je dao dostatne i argumentirane razloge za ocjenu da moguće preklapanje funkcionalnosti sustava uslijed izmjene propisa ne predstavlja okolnosti zbog kojih bi došlo do bitno drukčije esti o nadmetanju ili dokumentacije o nabavi, imajući u vidu i to da tužitelj nije na nesporan način i konkretno utvrdio opseg (doseg) i važnost promjena za koje navodi da su moguće u odnosu na postojeći opis predmeta nabave. Također tužitelj ničim ne dokazuje tvrdnju da broj proračunskih korisnika određen u tehničkim specifikacijama nakon donošenja Strategije ne odgovara stvarnim potrebama, već samo navodi da bi provedba horizontalne analize zbog velikog broja potencijalnih korisnika sustava i kompleksnosti tog sustava mogla dugo trajati, pozivajući se na načelo ekonomičnosti i obvezu provođenja javne nabave na učinkovit način. Stoga je tuženik pravilno ocijenio da činjenica što tužitelj prema vlastitim navodima, nema informacije o točnom broju i vrsti korisnika sustava, sama za sebe ne predstavlja okolnost zbog koje bi došlo do sadržajno bitno drukčije obavijesti o nadmetanju ili dokumentacije o nabavi, pa time niti valjani razlog za poništenje postupka javne nabave.. S obzirom da je prema odredbi članka 314. stavka 2. ZJN-a javni naručitelj obvezan provesti novi postupak javne nabave u slučaju značajnih izmjena ugovora o javnoj nabavi tijekom njegova trajanja, sud prihvaća stajalište tuženika da je kod utvrđivanja radi li se o značajnim izmjenama, koje zahtijevaju poništenje postojećeg postupka javne nabave, potrebno utvrditi konkretno koje tehničke karakteristike je potrebno mijenjati, na koji način i u kojem opsegu, da bi se utvrdio utjecaj tih promjena na ukupnost predmeta nabave, što tužitelj u žalbenom postupku niti u tužbi nije dokazao.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
I prema ocjeni Suda, s obzirom da se prema dokumentaciji o nabavi naručitelj ne obvezuje na realizaciju svih količina navedenih u Troškovniku, u kojem je predviđena okvirna količina predmeta nabave, već stvarna realizacija ovisi o stvarnim potrebama i financijskim mogućnostima naručitelja, te s obzirom da je predviđena mogućnost izmjene ugovora o javnoj nabavi i okvirnog sporazuma u slučaju razloga na strani naručitelja, kao što su promjene u organizaciji ili poslovnim procesima, promjene u sustavu upravljanja i kontrole korištenja EU fondova i druge slične objektivne okolnosti koje utječu na izvršenje ugovora o javnoj nabavi (točka 8. DON-a), tužitelj je dao dostatne i argumentirane razloge za ocjenu da moguće preklapanje funkcionalnosti sustava uslijed izmjene propisa ne predstavlja okolnosti zbog kojih bi došlo do bitno drukčije esti o nadmetanju ili dokumentacije o nabavi, imajući u vidu i to da tužitelj nije na nesporan način i konkretno utvrdio opseg (doseg) i važnost promjena za koje navodi da su moguće u odnosu na postojeći opis predmeta nabave. Također tužitelj ničim ne dokazuje tvrdnju da broj proračunskih korisnika određen u tehničkim specifikacijama nakon donošenja Strategije ne odgovara stvarnim potrebama, već samo navodi da bi provedba horizontalne analize zbog velikog broja potencijalnih korisnika sustava i kompleksnosti tog sustava mogla dugo trajati, pozivajući se na načelo ekonomičnosti i obvezu provođenja javne nabave na učinkovit način. Stoga je tuženik pravilno ocijenio da činjenica što tužitelj prema vlastitim navodima, nema informacije o točnom broju i vrsti korisnika sustava, sama za sebe ne predstavlja okolnost zbog koje bi došlo do sadržajno bitno drukčije obavijesti o nadmetanju ili dokumentacije o nabavi, pa time niti valjani razlog za poništenje postupka javne nabave.. S obzirom da je prema odredbi članka 314. stavka 2. ZJN-a javni naručitelj obvezan provesti novi postupak javne nabave u slučaju značajnih izmjena ugovora o javnoj nabavi tijekom njegova trajanja, sud prihvaća stajalište tuženika da je kod utvrđivanja radi li se o značajnim izmjenama, koje zahtijevaju poništenje postojećeg postupka javne nabave, potrebno utvrditi konkretno koje tehničke karakteristike je potrebno mijenjati, na koji način i u kojem opsegu, da bi se utvrdio utjecaj tih promjena na ukupnost predmeta nabave, što tužitelj u žalbenom postupku niti u tužbi nije dokazao.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu