Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
KLASA: 22/649
UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
Tehnička i stručna sposobnost- Reference- Isto ili slično- Roba ili usluge- Pregled i ocjena ponuda- Sadržaj zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda- Teret dokazivanja- Članak 290. i 403. ZJN 2016
DON: Gospodarski subjekt mora dokazati da je u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave (2022.) i tijekom tri godine koje prethode toj godini (2019.-2021.) uredno isporučio robu istu ili sličnu predmetu nabave čija je kumulativna vrijednost 1.500.000,00 kuna bez PDV-a. Gospodarski subjekt ovaj uvjet dokazuje s najviše 2 (dvije) isporuke robe. Pod sličnim isporukama kao što je predmet nabave naručitelj podrazumijeva IT rješenja iz područja Informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom.
PONUDA: 1. ugovor o javnoj nabavi usluge nadogradnje i održavanja software sustava HAMAG BICRO-a, 842.300,00 HRK 29. listopada 2018. do 29. listopada 2019. i 2. ugovor o javnoj nabavi usluge nadogradnje i održavanja software sustava HAMAG BICRO-a 6/2019. 29. studenog 2019. do 29. studenog 2020. 1.593.000,00 HRK. Kao predmet oba ugovora navedeno je: Usluge održavanja postojećeg integralnog sustava za financijsku analizu i procesa za financijske instrumente.
DKOM: Ocjena je žalbenog tijela da naručitelj u predmetnom žalbenom postupku nije dokazao niti jasno i nedvojbeno obrazložio u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda na temelju kojih je činjenica i okolnosti zaključio da se u konkretnom slučaju u ponudi žalitelja ne radi o sličnim isporukama kao što je predmet nabave, budući da se odgovor naručitelja na žalbu u dijelu vrste isporuke razlikuje od njegove ocjene u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda, odnosno nije niti jasno obrazloženo jesu li pružene isporuke obuhvaćale aktivnosti iz područja informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom, na način i u opsegu kako je to propisano točkom 4.2.1. dokumentacije o nabavi. Pritom činjenica da se radilo o nadogradnji i održavanju postojećeg sustava za financijsku analizu i procese za financijske instrumente, nužno ne znači da se u okviru navedenog nije radilo o isporukama iz područja informacijskih sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom.
VUS: Prema ocjeni ovoga Suda naručitelj, tužitelj u ovom upravnom sporu nije ispunio primarnu obvezu u fazi pregleda i ocjene ponuda jer nije osigurao dokaze za svoju odluku o odbijanju ponude zainteresirane osobe, odnosno nije jasno i nedvojbeno u Zapisniku o pregledu i ocjeni ponude detaljno obrazložio i naveo temeljem kojih činjenica i okolnosti je utvrdio da reference zainteresirane osobe ne predstavljaju isporuke iste ili slične kao predmet nabave. Dakle, tužitelj je trebao utvrditi da li navedene dvije reference obuhvaćaju aktivnosti iz spektra definicije Informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom, kako je to traženo točkom 421. Dokumentacije o nabavi i takvu ocjenu obrazložiti i objasniti.
Primjenom pravila o teretu dokazivanja iz članka 403. ZJN-a tužitelj je bio dužan potvrditi ispravnost svoje odluke posebice kada iz sadržaja zapisnika o pregledu i ocjeni ponude nije kao u konkretnom slučaju bilo vidljivo temeljem čega je utvrdio da normirane reference ne zadovoljavaju propisane uvjete iz DON-a.
Tužitelj je u konkretnom slučaju mogao radi potpunog i pravilnog utvrđivanja činjeničnog stanja primijeniti odredbu članka 293. ZJN-a primjenom koje bi mogao potpuno i pravilno utvrditi sporne činjenice u postupku pregleda i ocjene ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
Tehnička i stručna sposobnost- Reference- Isto ili slično- Roba ili usluge- Pregled i ocjena ponuda- Sadržaj zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda- Teret dokazivanja- Članak 290. i 403. ZJN 2016
DON: Gospodarski subjekt mora dokazati da je u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave (2022.) i tijekom tri godine koje prethode toj godini (2019.-2021.) uredno isporučio robu istu ili sličnu predmetu nabave čija je kumulativna vrijednost 1.500.000,00 kuna bez PDV-a. Gospodarski subjekt ovaj uvjet dokazuje s najviše 2 (dvije) isporuke robe. Pod sličnim isporukama kao što je predmet nabave naručitelj podrazumijeva IT rješenja iz područja Informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom.
PONUDA: 1. ugovor o javnoj nabavi usluge nadogradnje i održavanja software sustava HAMAG BICRO-a, 842.300,00 HRK 29. listopada 2018. do 29. listopada 2019. i 2. ugovor o javnoj nabavi usluge nadogradnje i održavanja software sustava HAMAG BICRO-a 6/2019. 29. studenog 2019. do 29. studenog 2020. 1.593.000,00 HRK. Kao predmet oba ugovora navedeno je: Usluge održavanja postojećeg integralnog sustava za financijsku analizu i procesa za financijske instrumente.
DKOM: Ocjena je žalbenog tijela da naručitelj u predmetnom žalbenom postupku nije dokazao niti jasno i nedvojbeno obrazložio u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda na temelju kojih je činjenica i okolnosti zaključio da se u konkretnom slučaju u ponudi žalitelja ne radi o sličnim isporukama kao što je predmet nabave, budući da se odgovor naručitelja na žalbu u dijelu vrste isporuke razlikuje od njegove ocjene u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda, odnosno nije niti jasno obrazloženo jesu li pružene isporuke obuhvaćale aktivnosti iz područja informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom, na način i u opsegu kako je to propisano točkom 4.2.1. dokumentacije o nabavi. Pritom činjenica da se radilo o nadogradnji i održavanju postojećeg sustava za financijsku analizu i procese za financijske instrumente, nužno ne znači da se u okviru navedenog nije radilo o isporukama iz područja informacijskih sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom.
VUS: Prema ocjeni ovoga Suda naručitelj, tužitelj u ovom upravnom sporu nije ispunio primarnu obvezu u fazi pregleda i ocjene ponuda jer nije osigurao dokaze za svoju odluku o odbijanju ponude zainteresirane osobe, odnosno nije jasno i nedvojbeno u Zapisniku o pregledu i ocjeni ponude detaljno obrazložio i naveo temeljem kojih činjenica i okolnosti je utvrdio da reference zainteresirane osobe ne predstavljaju isporuke iste ili slične kao predmet nabave. Dakle, tužitelj je trebao utvrditi da li navedene dvije reference obuhvaćaju aktivnosti iz spektra definicije Informacijskog sustava uredskog poslovanja i/ili sustava upravljanja kvalitetom, kako je to traženo točkom 421. Dokumentacije o nabavi i takvu ocjenu obrazložiti i objasniti.
Primjenom pravila o teretu dokazivanja iz članka 403. ZJN-a tužitelj je bio dužan potvrditi ispravnost svoje odluke posebice kada iz sadržaja zapisnika o pregledu i ocjeni ponude nije kao u konkretnom slučaju bilo vidljivo temeljem čega je utvrdio da normirane reference ne zadovoljavaju propisane uvjete iz DON-a.
Tužitelj je u konkretnom slučaju mogao radi potpunog i pravilnog utvrđivanja činjeničnog stanja primijeniti odredbu članka 293. ZJN-a primjenom koje bi mogao potpuno i pravilno utvrditi sporne činjenice u postupku pregleda i ocjene ponude.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu