Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
KLASA:21/951
UsII-379/21-7 od 28. siječnja 2022.
Tehnička i stručna sposobnost – Nadzorni inženjer za građevinske radove – Primjena članka 293. ZJN 2016
Tuženik je svoju odluku utemeljio na činjenicama koje su u postupku pravilno i u potpunosti utvrđene, nakon čega je osnovano zaključio da tužitelj nije dokazao tehničku i stručnu sposobnost iz točke 4.2.2. DON-a, jer iz dostavljenih osobnih referenci predloženog stručnjaka mr.sc. Ivice Mintasa proizlazi da je imenovani na opisanim projektima imao poziciju nadzornog inženjera za geomehaničke radove, a ne za građevinske radove, kako je to traženo DON-om. Tuženik je dao detaljnu i jasnu analizu razloga kojima se rukovodio ocjenjujući da tužitelj ne udovoljava uvjetu sposobnosti iz točke 4.2.2. DON-a, a koje razloge u cijelosti prihvaća i Sud, jer su utemeljeni na pravilnoj ocjeni dokaza provedenih u postupku te pravilnom tumačenju relevantnih odredaba primijenjenog materijalnog prava. Iz dostavljenih osobnih referenci proizlazi da predloženi stručnjak nije bio imenovan kao nadzorni inženjer za građevinske radove, već kao nadzorni inženjer za geomehaničke radove, zbog čega je naručitelj pravilno postupio kada je njegovu ponudu odbio. Nije od utjecaja na drukčije rješenje ove stvari niti pozivanje tužitelja na odredbe Zakona o gradnji i Pravilnika, a vezano na činjenicu da se geomehanički radovi smatraju građevinskim radovima, jer navedeno nije ni sporno. Naime, geomehanički radovi čine samo dio građevinskih radova, a što također ukazuje na činjenicu da predloženi stručnjak nije dokazao da je kao odgovorna osoba - glavni nadzorni inženjer/nadzorni inženjer za građevinske radove izvršio traženu uslugu. Pritom Sud nalazi potrebnim istaknuti da je tužitelj, citirajući zakonske odredbe, vezano za nadzornog inženjera, izostavio odredbu članka 57. Zakona o gradnji, koja se odnosi na glavnog nadzornog inženjera, a kojom je propisano da na građevinama na kojima se izvodi više vrsta radova ili radovi većeg opsega, stručni nadzor mora provoditi više nadzornih inženjera odgovarajuće struke, u kojem slučaju se mora odrediti glavni nadzorni inženjer, koji je odgovoran za cjelovitost i međusobnu usklađenost stručnog nadzora građenja i dužan je o tome sastaviti završno izvješće, s tim da glavni nadzorni inženjer može biti istodobno i nadzorni inženjer za određenu vrstu radova, a što sve dodatno ukazuje na neosnovanost tužbenih prigovora s tim u vezi.
Sud ne nalazi osnovanim niti prigovor nepravilne primjene članka 293. stavka 1. ZJN-a, te s tim u vezi prihvaća razloge tuženika navedene u osporenom rješenju i odgovoru na tužbu, a prema kojima naručitelj nije tražio pojašnjenje tužiteljeve ponude jer je imao saznanja o činjenicama koje se odnose na stručnu sposobnost predloženog stručnjaka temeljem (izrijekom navedenih) projekata izvršenja usluge stručnog nadzora u kojima je bio druga ugovorna strana, zbog čega traženje pojašnjenja ponude ne bi imalo utjecaja na drukčiju ocjenu ponude. Kako je, dakle, osporeno rješenje doneseno u granicama zakonom propisanih ovlasti tuženika, koji je za svoju odluku naveo valjano obrazložene razloge, sukladno članku 425. stavku 3. ZJN-a, a imajući u vidu da tužitelj i u tužbi ponavlja prigovore navedene u žalbi protiv odluke o odabiru, to ovaj Sud nije našao osnove rješenje tuženika ocijeniti nezakonitim. Ovo tim više što tužitelj pravilnost osporenog rješenja pobija ukazujući na iste činjenice i dokaze na kojima je to rješenje utemeljeno, ali ih drukčije tumači, dajući u stvari svoje viđenje i ocjenu činjeničnog stanja utvrđenog u postupku te svoju interpretaciju primijenjenog materijalnog prava, što nije od utjecaja na drukčije rješenje ove stvari.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-379/21-7 od 28. siječnja 2022.
Tehnička i stručna sposobnost – Nadzorni inženjer za građevinske radove – Primjena članka 293. ZJN 2016
Tuženik je svoju odluku utemeljio na činjenicama koje su u postupku pravilno i u potpunosti utvrđene, nakon čega je osnovano zaključio da tužitelj nije dokazao tehničku i stručnu sposobnost iz točke 4.2.2. DON-a, jer iz dostavljenih osobnih referenci predloženog stručnjaka mr.sc. Ivice Mintasa proizlazi da je imenovani na opisanim projektima imao poziciju nadzornog inženjera za geomehaničke radove, a ne za građevinske radove, kako je to traženo DON-om. Tuženik je dao detaljnu i jasnu analizu razloga kojima se rukovodio ocjenjujući da tužitelj ne udovoljava uvjetu sposobnosti iz točke 4.2.2. DON-a, a koje razloge u cijelosti prihvaća i Sud, jer su utemeljeni na pravilnoj ocjeni dokaza provedenih u postupku te pravilnom tumačenju relevantnih odredaba primijenjenog materijalnog prava. Iz dostavljenih osobnih referenci proizlazi da predloženi stručnjak nije bio imenovan kao nadzorni inženjer za građevinske radove, već kao nadzorni inženjer za geomehaničke radove, zbog čega je naručitelj pravilno postupio kada je njegovu ponudu odbio. Nije od utjecaja na drukčije rješenje ove stvari niti pozivanje tužitelja na odredbe Zakona o gradnji i Pravilnika, a vezano na činjenicu da se geomehanički radovi smatraju građevinskim radovima, jer navedeno nije ni sporno. Naime, geomehanički radovi čine samo dio građevinskih radova, a što također ukazuje na činjenicu da predloženi stručnjak nije dokazao da je kao odgovorna osoba - glavni nadzorni inženjer/nadzorni inženjer za građevinske radove izvršio traženu uslugu. Pritom Sud nalazi potrebnim istaknuti da je tužitelj, citirajući zakonske odredbe, vezano za nadzornog inženjera, izostavio odredbu članka 57. Zakona o gradnji, koja se odnosi na glavnog nadzornog inženjera, a kojom je propisano da na građevinama na kojima se izvodi više vrsta radova ili radovi većeg opsega, stručni nadzor mora provoditi više nadzornih inženjera odgovarajuće struke, u kojem slučaju se mora odrediti glavni nadzorni inženjer, koji je odgovoran za cjelovitost i međusobnu usklađenost stručnog nadzora građenja i dužan je o tome sastaviti završno izvješće, s tim da glavni nadzorni inženjer može biti istodobno i nadzorni inženjer za određenu vrstu radova, a što sve dodatno ukazuje na neosnovanost tužbenih prigovora s tim u vezi.
Sud ne nalazi osnovanim niti prigovor nepravilne primjene članka 293. stavka 1. ZJN-a, te s tim u vezi prihvaća razloge tuženika navedene u osporenom rješenju i odgovoru na tužbu, a prema kojima naručitelj nije tražio pojašnjenje tužiteljeve ponude jer je imao saznanja o činjenicama koje se odnose na stručnu sposobnost predloženog stručnjaka temeljem (izrijekom navedenih) projekata izvršenja usluge stručnog nadzora u kojima je bio druga ugovorna strana, zbog čega traženje pojašnjenja ponude ne bi imalo utjecaja na drukčiju ocjenu ponude. Kako je, dakle, osporeno rješenje doneseno u granicama zakonom propisanih ovlasti tuženika, koji je za svoju odluku naveo valjano obrazložene razloge, sukladno članku 425. stavku 3. ZJN-a, a imajući u vidu da tužitelj i u tužbi ponavlja prigovore navedene u žalbi protiv odluke o odabiru, to ovaj Sud nije našao osnove rješenje tuženika ocijeniti nezakonitim. Ovo tim više što tužitelj pravilnost osporenog rješenja pobija ukazujući na iste činjenice i dokaze na kojima je to rješenje utemeljeno, ali ih drukčije tumači, dajući u stvari svoje viđenje i ocjenu činjeničnog stanja utvrđenog u postupku te svoju interpretaciju primijenjenog materijalnog prava, što nije od utjecaja na drukčije rješenje ove stvari.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu