Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
KLASA: 21/272
UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
Jedinična cijena za lijek – Lista lijekova HZZO-a – Promjenjivost cijene – Zakon o lijekovima – Članak 280., 290. ZJN 2016
Prema odredbi članka 6. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi i ponudi u postupcima javne nabave („Narodne novine“ 65/17. i 75/20.) naručitelj u dokumentaciji o nabavi određuje je li cijena ponude promjenjiva ili nepromjenjiva. Promjenjiva cijena je cijena koja se tijekom trajanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma može mijenjati. Ako je cijena ponude promjenjiva, naručitelj mora u dokumentaciji o nabavi odrediti način i uvjete izmjene cijene. Nepromjenjiva cijena je cijena koja tijekom trajanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ostaje nepromijenjena.
Sukladno navedenom, tuženik pravilno točku 6.5. Dokumentacije o nabavi, u spornom dijelu tumači na način da se definirani uvjet određivanja cijene koja je promjenjiva, prije svega odnosi na postupak izmjene cijene ponude tijekom trajanja ugovora, dok nije od značaja, niti je odlučno za ocjenu valjanosti i zakonitosti ponude u trenutku ocjene i pregleda ponude, na način kako to tužitelj sugerira u tužbi.
Vezano uz navedeno sporno pitanje, valja dati osvrt i na mjerodavne odredbe Zakona o lijekovima („Narodne novine“ 76/13., 90/14. i 100/18.), prema kojima nositelj odobrenja za stavljanje lijeka u promet, odnosno veleprodaja, ne smiju prodavati lijek po cijeni višoj od najviše dozvoljene cijene lijeka, sa time da nadzor nad provedbom Zakona o lijekovima, obavlja farmaceutska inspekcija nadležnog ministarstva. Prekršajne odredbe tog Zakona, propisuju da će se novčanom kaznom kazniti za prekršaj fizička ili pravna osoba koja, među ostalim, prodaje lijek po cijeni višoj od najviše dozvoljene cijene lijeka. S obzirom na rečeno i odredbe ovdje mjerodavnih propisa, prilikom svake narudžbe i prodaje lijeka, kao i tijekom trajanja ugovora, nužno je utvrditi je li cijena lijeka protivna propisima.
Zbog toga je jasno i argumentirano tumačenje tuženika u svezi ocjene valjanosti odabrane ponude u odnosu na točku 6.5. Dokumentacije o nabavi, jer je jedino logičan zaključak da je ponuđena cijena lijeka, s obzirom na definirani kriterij promjenjivosti cijene, relevantna tijekom trajanja ugovora i ima značaj u odnosu na zakonitost izvršenja ugovora. Stoga da to ne predstavlja nezakonitost radi koje bi odabrana ponuda bila ocijenjena nezakonitom, samo iz razloga jer nije bila usklađena s cijenom na Listi lijekova koja je bila na snazi u trenutku predaje ponude, već sa Listom lijekova koja je važila u trenutku donošenja odluke o odabiru, tj. stupila je na snagu 1. ožujka 2021.
Premda je točkom 6.5. Dokumentacije o nabavi propisano da ponuđena cijena i važeća cijena u vrijeme trajanja ugovora ne mogu ni u kojem slučaju biti veće od cijena na važećoj Listi lijekova HZZO-a, ovaj Sud prihvaća razloge i argumentaciju tuženika danu u osporenom rješenju, zbog kojih tako definirani kriteriji, uvažavajući propisanu promjenjivost cijene treba tumačiti smisleno i logično, tj. sustavno, uvažavajući pri tome cjelokupni dio dokumentacije o nabavi kojeg je ta točka dio, uvažavajući i mjerodavni pravni okvir koji regulira predmetnu materiju, a ne gramatički i suviše formalistički, kako to čini tužitelj. Iz naprijed navedenih razloga, nije sporno da je ponuda odabranog ponuditelja u trenutku donošenja odluke o odabiru bila valjana, tj. nisu postojali razlozi zbog kojih bi ponuda bila nepravilna, neprikladna ili neprihvatljiva, a što bi bili razlozi za odbijanje ponude, niti su se ostvarili uvjeti za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
Jedinična cijena za lijek – Lista lijekova HZZO-a – Promjenjivost cijene – Zakon o lijekovima – Članak 280., 290. ZJN 2016
Prema odredbi članka 6. Pravilnika o dokumentaciji o nabavi i ponudi u postupcima javne nabave („Narodne novine“ 65/17. i 75/20.) naručitelj u dokumentaciji o nabavi određuje je li cijena ponude promjenjiva ili nepromjenjiva. Promjenjiva cijena je cijena koja se tijekom trajanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma može mijenjati. Ako je cijena ponude promjenjiva, naručitelj mora u dokumentaciji o nabavi odrediti način i uvjete izmjene cijene. Nepromjenjiva cijena je cijena koja tijekom trajanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma ostaje nepromijenjena.
Sukladno navedenom, tuženik pravilno točku 6.5. Dokumentacije o nabavi, u spornom dijelu tumači na način da se definirani uvjet određivanja cijene koja je promjenjiva, prije svega odnosi na postupak izmjene cijene ponude tijekom trajanja ugovora, dok nije od značaja, niti je odlučno za ocjenu valjanosti i zakonitosti ponude u trenutku ocjene i pregleda ponude, na način kako to tužitelj sugerira u tužbi.
Vezano uz navedeno sporno pitanje, valja dati osvrt i na mjerodavne odredbe Zakona o lijekovima („Narodne novine“ 76/13., 90/14. i 100/18.), prema kojima nositelj odobrenja za stavljanje lijeka u promet, odnosno veleprodaja, ne smiju prodavati lijek po cijeni višoj od najviše dozvoljene cijene lijeka, sa time da nadzor nad provedbom Zakona o lijekovima, obavlja farmaceutska inspekcija nadležnog ministarstva. Prekršajne odredbe tog Zakona, propisuju da će se novčanom kaznom kazniti za prekršaj fizička ili pravna osoba koja, među ostalim, prodaje lijek po cijeni višoj od najviše dozvoljene cijene lijeka. S obzirom na rečeno i odredbe ovdje mjerodavnih propisa, prilikom svake narudžbe i prodaje lijeka, kao i tijekom trajanja ugovora, nužno je utvrditi je li cijena lijeka protivna propisima.
Zbog toga je jasno i argumentirano tumačenje tuženika u svezi ocjene valjanosti odabrane ponude u odnosu na točku 6.5. Dokumentacije o nabavi, jer je jedino logičan zaključak da je ponuđena cijena lijeka, s obzirom na definirani kriterij promjenjivosti cijene, relevantna tijekom trajanja ugovora i ima značaj u odnosu na zakonitost izvršenja ugovora. Stoga da to ne predstavlja nezakonitost radi koje bi odabrana ponuda bila ocijenjena nezakonitom, samo iz razloga jer nije bila usklađena s cijenom na Listi lijekova koja je bila na snazi u trenutku predaje ponude, već sa Listom lijekova koja je važila u trenutku donošenja odluke o odabiru, tj. stupila je na snagu 1. ožujka 2021.
Premda je točkom 6.5. Dokumentacije o nabavi propisano da ponuđena cijena i važeća cijena u vrijeme trajanja ugovora ne mogu ni u kojem slučaju biti veće od cijena na važećoj Listi lijekova HZZO-a, ovaj Sud prihvaća razloge i argumentaciju tuženika danu u osporenom rješenju, zbog kojih tako definirani kriteriji, uvažavajući propisanu promjenjivost cijene treba tumačiti smisleno i logično, tj. sustavno, uvažavajući pri tome cjelokupni dio dokumentacije o nabavi kojeg je ta točka dio, uvažavajući i mjerodavni pravni okvir koji regulira predmetnu materiju, a ne gramatički i suviše formalistički, kako to čini tužitelj. Iz naprijed navedenih razloga, nije sporno da je ponuda odabranog ponuditelja u trenutku donošenja odluke o odabiru bila valjana, tj. nisu postojali razlozi zbog kojih bi ponuda bila nepravilna, neprikladna ili neprihvatljiva, a što bi bili razlozi za odbijanje ponude, niti su se ostvarili uvjeti za isključenje gospodarskog subjekta iz postupka javne nabave.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu