Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
KLASA: 22/163
UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
Ponuđeni predmet nabave nije u skladu s traženim – Članak 290. ZJN 2016
Iz opisa predmeta nabave jasno proizlazi da se od ponuditelja traži da, ako cijelu uslugu smještaja i konferencijske dvorane ne može pružiti u jednom hotelu kategorije pet zvjezdica, za smještaj i konferencijsku dvoranu treba osigurati dva hotela kategorije pet zvjezdica, kao i da hoteli ne smiju biti na međusobnoj udaljenosti većoj od 300 metara zračne linije i moraju se nuditi s istom cijenom smještaja. Odabrani ponuditelj je ponudio smještaj u hotelu kategorije pet zvjezdica- Hotel Royal Ariston i konferencijsku dvoranu u Royal Princess koji, potonji, ugostiteljski objekt nije hotel, iako je kategoriziran s pet zvjezdica, jer iako se nalazi na istoj katastarskoj čestici i na istoj adresi kao hotel Royal Ariston, sve unutar istog turističkog naselja, ne udovoljava pravilima razvrstavanja ugostiteljskih objekata iz Pravilnika o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine hoteli (NN, broj 56/16., 120/19., dalje: Pravilnik o razvrstavanju), koji se primjenjuje sukladno članku 8. stavak 4. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (NN, broj: 85/15, 121/16, 99/18, 25/19, 98/19, 32/20, 42/20, 126/21, dalje ZUD), a koji je mjerodavan za razlučivanje vrsta ugostiteljskih objekata.
Iz dokaza koje je tužitelj, još tijekom žalbenog postupka ishodio od nadležnog Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske, nedvojbeno proizlazi da je ugostiteljski objekt Royal Princess razvrstan u vrstu Apartmani iz skupine "ostali objekti za smještaj", što ga neosporno čini različitim od pojma "hotel", koji je naručitelj tražio u svojem prvotnom, a i u kasnije izmijenjenom DON-u. Obzirom na to da tuženik nije ocijenio sve relevantne dokaze u žalbenom postupku i nije valjano ocijenio sve žalbene prigovore ovdje tužitelja, ovaj Sud nalazi da je tuženik svojim rješenjem povrijedio zakon na štetu tužitelja.
Nadalje, sukladno članku 434. stavku 4. ZJN-a, Sud je odlučio i osnovanosti žalbe tužitelja izjavljene protiv odluke o odabiru. Sud zaključuje da je DON ishodišni pravno relevantni dokument prema kojem se ocjenjuje udovoljavaju li ponude zahtjevima koji su u tom dokumentu određeni i da je konkretni DON ovdje naručitelja na jasan, razumljiv i precizan način odredio uvjete natjecanja, a predmet nabave jasno konkretizirao u skladu s člankom 203. ZNJ-a 26. Prema tome, ponuda koja ne zadovoljava bilo koji od uvjeta koji su u DON-u navedeni ne može se smatrati valjanom ponudom. Pri tome, u konkretnom slučaju, odredba točke 2.1. DON-a i u dopunjenom sadržaju (III: izmjena) nije podložna dvojbi o tome što je traženo, a to su hoteli kategorizirani s pet zvjezdica. Činjenica da se oba ugostiteljska objekta izabranog ponuditelja nalaze unutar jednog turističkog naselja (Resort Royal), na istoj adresi i da im je u katastarskom očevidniku pod načinom uporabe i namjene navedeno: "hotel", nije relevantna u strogo formalnom postupku javne nabave, jer katastarska tijela, sukladno članku 19. stavku 2. alineji 3. Pravilnika u kategoriji: "poslovne i sportsko-rekreacijske zgrade" mogu u svoju evidenciju upisati samo slijedeće pojmove: poslovnu zgrada, hotel, motel, prenoćište, restoran, zgrada za iznajmljivanje, upravna zgrada, servisna zgrada, zgrada za prijem putnika, benzinska stanica, sportska dvorana, zatvoreni bazen, stadion, svjetionik. Pritom se u postupku evidentiranja zgrada i njihove namjene ne primjenjuju kriteriji koji su za definiranje pojma ugostiteljskog objekta propisani u ZUD-u i pripadajućim pravilnicima.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
Ponuđeni predmet nabave nije u skladu s traženim – Članak 290. ZJN 2016
Iz opisa predmeta nabave jasno proizlazi da se od ponuditelja traži da, ako cijelu uslugu smještaja i konferencijske dvorane ne može pružiti u jednom hotelu kategorije pet zvjezdica, za smještaj i konferencijsku dvoranu treba osigurati dva hotela kategorije pet zvjezdica, kao i da hoteli ne smiju biti na međusobnoj udaljenosti većoj od 300 metara zračne linije i moraju se nuditi s istom cijenom smještaja. Odabrani ponuditelj je ponudio smještaj u hotelu kategorije pet zvjezdica- Hotel Royal Ariston i konferencijsku dvoranu u Royal Princess koji, potonji, ugostiteljski objekt nije hotel, iako je kategoriziran s pet zvjezdica, jer iako se nalazi na istoj katastarskoj čestici i na istoj adresi kao hotel Royal Ariston, sve unutar istog turističkog naselja, ne udovoljava pravilima razvrstavanja ugostiteljskih objekata iz Pravilnika o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine hoteli (NN, broj 56/16., 120/19., dalje: Pravilnik o razvrstavanju), koji se primjenjuje sukladno članku 8. stavak 4. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti (NN, broj: 85/15, 121/16, 99/18, 25/19, 98/19, 32/20, 42/20, 126/21, dalje ZUD), a koji je mjerodavan za razlučivanje vrsta ugostiteljskih objekata.
Iz dokaza koje je tužitelj, još tijekom žalbenog postupka ishodio od nadležnog Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske, nedvojbeno proizlazi da je ugostiteljski objekt Royal Princess razvrstan u vrstu Apartmani iz skupine "ostali objekti za smještaj", što ga neosporno čini različitim od pojma "hotel", koji je naručitelj tražio u svojem prvotnom, a i u kasnije izmijenjenom DON-u. Obzirom na to da tuženik nije ocijenio sve relevantne dokaze u žalbenom postupku i nije valjano ocijenio sve žalbene prigovore ovdje tužitelja, ovaj Sud nalazi da je tuženik svojim rješenjem povrijedio zakon na štetu tužitelja.
Nadalje, sukladno članku 434. stavku 4. ZJN-a, Sud je odlučio i osnovanosti žalbe tužitelja izjavljene protiv odluke o odabiru. Sud zaključuje da je DON ishodišni pravno relevantni dokument prema kojem se ocjenjuje udovoljavaju li ponude zahtjevima koji su u tom dokumentu određeni i da je konkretni DON ovdje naručitelja na jasan, razumljiv i precizan način odredio uvjete natjecanja, a predmet nabave jasno konkretizirao u skladu s člankom 203. ZNJ-a 26. Prema tome, ponuda koja ne zadovoljava bilo koji od uvjeta koji su u DON-u navedeni ne može se smatrati valjanom ponudom. Pri tome, u konkretnom slučaju, odredba točke 2.1. DON-a i u dopunjenom sadržaju (III: izmjena) nije podložna dvojbi o tome što je traženo, a to su hoteli kategorizirani s pet zvjezdica. Činjenica da se oba ugostiteljska objekta izabranog ponuditelja nalaze unutar jednog turističkog naselja (Resort Royal), na istoj adresi i da im je u katastarskom očevidniku pod načinom uporabe i namjene navedeno: "hotel", nije relevantna u strogo formalnom postupku javne nabave, jer katastarska tijela, sukladno članku 19. stavku 2. alineji 3. Pravilnika u kategoriji: "poslovne i sportsko-rekreacijske zgrade" mogu u svoju evidenciju upisati samo slijedeće pojmove: poslovnu zgrada, hotel, motel, prenoćište, restoran, zgrada za iznajmljivanje, upravna zgrada, servisna zgrada, zgrada za prijem putnika, benzinska stanica, sportska dvorana, zatvoreni bazen, stadion, svjetionik. Pritom se u postupku evidentiranja zgrada i njihove namjene ne primjenjuju kriteriji koji su za definiranje pojma ugostiteljskog objekta propisani u ZUD-u i pripadajućim pravilnicima.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu