Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
KLASA: 24/84
UsII-94/24 od 12. lipnja 2024:
Ponovljeni postupak pregleda - Izvršenje rješenja DKOM-a - Izuzetno niska ponuda - Prihvaćeni dokumenti i pojašnjenja iz žalbenog postupka - Kalkulacija utemeljana na roku izvršenja koji nije sukladan dokumentaciji o nabavi- Članci 289. i 425. stavak 6. ZJN 2016
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-94/24 od 12. lipnja 2024:
Ponovljeni postupak pregleda - Izvršenje rješenja DKOM-a - Izuzetno niska ponuda - Prihvaćeni dokumenti i pojašnjenja iz žalbenog postupka - Kalkulacija utemeljana na roku izvršenja koji nije sukladan dokumentaciji o nabavi- Članci 289. i 425. stavak 6. ZJN 2016
U postupku ponovljenog pregleda i ocjene ponuda naručitelj se pridržavao pravnih shvaćanja i primjedaba tuženika iz rješenja od 22.01.2024. (KLASA: 24/01). Naručitelj je temeljem pojašnjenja cijena ponude iz žalbe odabranog ponuditelja iz prethodnog žalbenog postupka i ostale dokumentacije utvrdio da je cijena dovoljno jasna i prihvatljiva. Naručitelju nije bilo naloženo traženje dodatnog objašnjenja cijene ponude odabranog ponuditelja već mu je ukazano da u novom postupku odabira treba uzeti u obzir sve relevantne okolnosti, uključujući prvo objašnjenje cijene ponude i objašnjenje dano tijekom prethodnog žalbenog postupka.
Okolnost da je odabrani ponuditelj kalkulaciju u odnosu na glavnog nadzornog inženjera temeljio na roku izvršenja usluge kraćem od ugovorenog roka pružanja usluge ne povlači obavezu naručitelja tražiti dodatno objašnjenje ponude ni obavezu istu odbiti. Naručitelj je prilikom donošenja odluke o odabiru pravilno uzeo u obzir cjelokupno objašnjenje cijene ponude koje je odabrani ponuditelj dao u prvom pregledu i ocjeni ponuda i ono iz prethodnog žalbenog postupka. Koristeći svoju diskrecijsku ovlast iz čl. 289. ZJN-a pravilno je kao ekonomski najpovoljniju odabrao ponudu odabranog ponuditelja. Dužnost odbijanja ponude postoji samo ako u slučaju da se radi o izuzetno niskoj cijeni iz razloga propisanih st. 5. čl. 289. ZJN-a, što tužitelj nije dokazao a što je, u smislu čl. 403. st. 3. ZJN-a bio dužan.
Pravilno navodi tuženik da je naručitelj u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda naveo da je uzeo u obzir dokumentaciju iz prethodnog žalbenog postupka. Ni ZJN ni rješenje tuženika u izvršenju kojeg je donesena odluka o odabiru koja se pobija u ovom sporu ne nalažu tuženiku kojim će sredstvima tražiti razjašnjenje cijene ponude. Naručitelju je u prvom postupku odabira bio dvojben izračun cijene jer se nisu vidjeli utjecaji svih elemenata na cijenu ponude. Tuženik je pravilno utvrdio da se dokumentacija i podaci koje je dostavio odabrani ponuditelj u prethodnom žalbenom postupku sadržajno odnose na dio cijene ponude koja je naručitelju bila sporna. Naime, odabrani je ponuditelj u žalbenom postupku iskazao cijenu ponude prema dinamici i redoslijedu izvođenja radova, svakodnevno s mogućim radom u dvije smjene, priložio je JOPPD obrasce koje prijavljuje nadležnoj poreznoj upravi s bruto satnicom diplomiranog inženjera u punom radnom vremenu te je prikazao izračun troška po angažiranim stručnjacima.
Okolnost da je odabrani ponuditelj kalkulaciju u odnosu na glavnog nadzornog inženjera temeljio na roku izvršenja usluge kraćem od ugovorenog roka pružanja usluge ne povlači obavezu naručitelja tražiti dodatno objašnjenje ponude ni obavezu istu odbiti. Naručitelj je prilikom donošenja odluke o odabiru pravilno uzeo u obzir cjelokupno objašnjenje cijene ponude koje je odabrani ponuditelj dao u prvom pregledu i ocjeni ponuda i ono iz prethodnog žalbenog postupka. Koristeći svoju diskrecijsku ovlast iz čl. 289. ZJN-a pravilno je kao ekonomski najpovoljniju odabrao ponudu odabranog ponuditelja. Dužnost odbijanja ponude postoji samo ako u slučaju da se radi o izuzetno niskoj cijeni iz razloga propisanih st. 5. čl. 289. ZJN-a, što tužitelj nije dokazao a što je, u smislu čl. 403. st. 3. ZJN-a bio dužan.
Pravilno navodi tuženik da je naručitelj u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda naveo da je uzeo u obzir dokumentaciju iz prethodnog žalbenog postupka. Ni ZJN ni rješenje tuženika u izvršenju kojeg je donesena odluka o odabiru koja se pobija u ovom sporu ne nalažu tuženiku kojim će sredstvima tražiti razjašnjenje cijene ponude. Naručitelju je u prvom postupku odabira bio dvojben izračun cijene jer se nisu vidjeli utjecaji svih elemenata na cijenu ponude. Tuženik je pravilno utvrdio da se dokumentacija i podaci koje je dostavio odabrani ponuditelj u prethodnom žalbenom postupku sadržajno odnose na dio cijene ponude koja je naručitelju bila sporna. Naime, odabrani je ponuditelj u žalbenom postupku iskazao cijenu ponude prema dinamici i redoslijedu izvođenja radova, svakodnevno s mogućim radom u dvije smjene, priložio je JOPPD obrasce koje prijavljuje nadležnoj poreznoj upravi s bruto satnicom diplomiranog inženjera u punom radnom vremenu te je prikazao izračun troška po angažiranim stručnjacima.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu