Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
KLASA: 23/334
UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
Tehnička i stručna sposobnost- Reference- Vodno komunalne građevine- Funkcionalna cjelina- Raščlanjivanje referenci- Članak 256., 268., 280. i 290. ZJN 2016
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
Tehnička i stručna sposobnost- Reference- Vodno komunalne građevine- Funkcionalna cjelina- Raščlanjivanje referenci- Članak 256., 268., 280. i 290. ZJN 2016
Suprotno mišljenju tužitelja, prema ocjeni ovog Suda, tuženik je pravilno zaključio da je odabrani ponuditelj izvršio niz radova koji su traženi u postupku javne nabave obzirom da iz priloženih dokaza u povodu (dodataka ugovora i dopisa Grada Omiša) neprijeporno proizlazi da je u sklopu ranijih radova na ulici Fošal u Omišu ponuditelj izvodio i radove na kanalizacijskoj mreži, zamjeni dijela postojeće kanalizacijske mreže, te da je izvršena i sanacija postojećeg mješovitog kolektora na način da su odvojeni oborinski i fekalni kolektor, a koji su bili predmet ugovora građevinskih radova na uređenju i sanaciji komunalne infrastrukture u ulici Fošal u Omišu. Pravilno tuženik zaključuje da su u okviru traženih radova izvedeni radovi na komunalnoj infrastrukturi.
Neosnovanim ovaj Sud nalazi prigovore tužitelja istaknute u tužbi da iz samog naziva javne nabave proizlazi da izvedeni radovi u pretežitom dijelu nisu radovi na komunalnim vodnim građevinama, pri čemu se i tuženik pravilno pozvao na praksu ovog Suda iskazanu u presudi npr. poslovnog broja: UsII-180/22 od 29. rujna 2022. godine u kojoj je izraženo shvaćanje da sam naziv predmeta javne nabave nije, niti može biti isključivi kriterij pri utvrđivanju jesu li ponuditelji tehničku i stručnu sposobnost dokazali ranije izvršenim radovima sličnim predmetu nabave.
Imajući u vidu sve naprijed navedeno i utvrđeno te posebno odredbu članka 210. stavka 6. ZJN, kao i činjenicu da u ovom slučaju predmet nabave - radovi na vodoopskrbnom sustavu, sustavu odvodnje i rekonstrukciji državne ceste kroz naselje Brnaze nije podijeljen u grupe, to je ponuditelj bio u obvezi ponuditi predmet nabave u cijelosti, odnosno obuhvatiti sve stavke troškovnika kao sastavni dio DON, kako to pravilno navodi i tuženik. To stoga što su navedeni radovi nedjeljivi te zajedno čine funkcionalnu cjelinu sustava kanalizacije, vodoopskrbe te ih nije moguće izvesti jedne bez drugih, odnosno nije moguće izvesti radove polaganja kolektora (montažerskih radova) bez prethodnog uklanjanja gornjeg sloja ceste, rasvjete, instalacija itd. te dovesti u funkciju novo stanje bez završnih radova sanacije kolnika i drugih potrebnih i navedenih radova.
Naposljetku, ovaj Sud skreće pozornost na shvaćanje izraženo u presudi ovog Suda poslovnog broja: UsII-58/23 od 16. svibnja 2023. godine prema kojem je nedopustivo raščlanjivati, vrijednosno ili kvalifikatorno, s obzirom na vrstu radova, dokaze i sposobnosti gospodarskog subjekta, budući da je isto suprotno načelu minimalnih zahtjeva koje svaka ponuda mora zadovoljiti, što je u skladu s odredbom članka 256. stavak 3. ZJN.
Neosnovanim ovaj Sud nalazi prigovore tužitelja istaknute u tužbi da iz samog naziva javne nabave proizlazi da izvedeni radovi u pretežitom dijelu nisu radovi na komunalnim vodnim građevinama, pri čemu se i tuženik pravilno pozvao na praksu ovog Suda iskazanu u presudi npr. poslovnog broja: UsII-180/22 od 29. rujna 2022. godine u kojoj je izraženo shvaćanje da sam naziv predmeta javne nabave nije, niti može biti isključivi kriterij pri utvrđivanju jesu li ponuditelji tehničku i stručnu sposobnost dokazali ranije izvršenim radovima sličnim predmetu nabave.
Imajući u vidu sve naprijed navedeno i utvrđeno te posebno odredbu članka 210. stavka 6. ZJN, kao i činjenicu da u ovom slučaju predmet nabave - radovi na vodoopskrbnom sustavu, sustavu odvodnje i rekonstrukciji državne ceste kroz naselje Brnaze nije podijeljen u grupe, to je ponuditelj bio u obvezi ponuditi predmet nabave u cijelosti, odnosno obuhvatiti sve stavke troškovnika kao sastavni dio DON, kako to pravilno navodi i tuženik. To stoga što su navedeni radovi nedjeljivi te zajedno čine funkcionalnu cjelinu sustava kanalizacije, vodoopskrbe te ih nije moguće izvesti jedne bez drugih, odnosno nije moguće izvesti radove polaganja kolektora (montažerskih radova) bez prethodnog uklanjanja gornjeg sloja ceste, rasvjete, instalacija itd. te dovesti u funkciju novo stanje bez završnih radova sanacije kolnika i drugih potrebnih i navedenih radova.
Naposljetku, ovaj Sud skreće pozornost na shvaćanje izraženo u presudi ovog Suda poslovnog broja: UsII-58/23 od 16. svibnja 2023. godine prema kojem je nedopustivo raščlanjivati, vrijednosno ili kvalifikatorno, s obzirom na vrstu radova, dokaze i sposobnosti gospodarskog subjekta, budući da je isto suprotno načelu minimalnih zahtjeva koje svaka ponuda mora zadovoljiti, što je u skladu s odredbom članka 256. stavak 3. ZJN.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu