Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
KLASA: 21/973
UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti – Članak 257. ZJN 2016
Prema točki 4.1.1. DON-a kao preliminarni dokaz u ponudi se dostavlja ispunjeni e-ESPD obrazac (Dio IV. Kriterij za odabir gospodarskog subjekta, Odjeljak A: Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti: Upis u strukovni registar ili upis u obrtni registar.). Nesporno je FESB dostavio navedeni dokaz, a takav dokaz je sukladan Popisu relevantnih registara iz Priloga XII., na koji upućuje odredba članka 257. stavak 3. ZJN-a, odnosno dostatan je za ocjenu o sposobnosti za obavljanje profesionalne djelatnosti. Stoga pozivanje tužitelja na odgovarajuće materijalne propise vezane uz obavljanje djelatnosti projektiranja, nije odlučno.
Tehnička i stručna sposobnost – Raspolaganje stručnjacima – Članak 259. ZJN 2016
Neosnovano tužitelj smatra da bi član odabrane Zajednice ponuditelja (FESB) morao imati zaposlene stručnjake. To ne proizlazi ni iz točke 4.2.2. DON-a ni iz članka 259. ZJN-a nego je dostatno da gospodarski subjekt dokaže da će osigurati tražene stručnjake. Mjerodavnom odredbom DON-a nije traženo da tehnički stručnjaci moraju biti zaposlenici člana Zajednice ponuditelja niti to traži odredba članka 259. stavak 1. ZJN-a. U konkretnom slučaju, odabrana Zajednica ponuditelja je kao cjelina dokazala tehničku i stručnu sposobnost raspolaganjem traženih stručnjaka pa nije od utjecaja činjenica što njezin član (FESB) u ESPD obrascu nije naveo podatke o raspoloživim stručnjacima.
Raspolaganje alatima, postrojenjima i tehničkom opremom – Programski alat CymCap – Članak 290. ZJN 2016
Neosnovan je i prigovor da bi bila povrijeđena točka 4.2.4. DON-a Izjava o alatima, postrojenjima ili tehničkoj opremi koja je na raspolaganju pružatelju usluga, prema kojoj ponuditelj mora dokazati da raspolaže alatima, uređajima ili tehničkom opremom potrebnom za izvršavanje usluga koje su predmet ove nabave, među kojima je, između ostalog, programski alat CymCap. Primjenjujući navedenu odredbu, osnovano se u osporenom rješenju navodi kako DON-om nije uvjetovano da se treba raditi o komercijalnoj verziji tog programskog alata pa je pravilan zaključak iz osporenog rješenja da je ponuda pregledana i ocijenjena na temelju uvjeta i zahtjeva iz DON-a, što je sukladno odredbi članka 290. stavak 1. ZJN-a. Tužitelj je prigovorima o nužnosti raspolaganja komercijalnom verzijom programskog alata za provedbu konkretnog predmeta nabave, imao mogućnost osporiti DON, a u fazi žalbe na odluku o odabiru ne može s uspjehom osporavati uvjete tražene DON-om odnosno sadržaj DON-a (članak 406. stavak 2. ZJN-a). Stoga, u konkretnom slučaju Sud ocjenjuje da nije povrijeđeno načelo tržišnog natjecanja.
Valjanost punomoći za potpisivanje ponude
U odnosu na prigovor valjanosti punomoći kojom FESB ovlašćuje PBS da u ime odabranog ponuditelja potpiše ponudu i ugovor, Sud prihvaća obrazloženje osporenog rješenja da iz punomoći nedvojbeno proizlazi da ju je dao i potpisao dekan FESB-a, a iz teksta punomoći proizlazi da Zajednicu gospodarskih subjekata čini, između ostalih, Sveučilište u Splitu - Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje te se zaključno navodi: „opunomoćujem Projektni biro Split d.o.o. da u naše ime i u ime zajednice ponuditelja potpiše ponudu i ugovor“. Stoga činjenica što je u tekstu punomoći navedeno: „opunomoćujem Projektni biro Split d.o.o. ... da ... predstavlja Fractal d.o.o.“, u okolnostima konkretnog slučaja ima značenje omaške u pisanju.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti – Članak 257. ZJN 2016
Prema točki 4.1.1. DON-a kao preliminarni dokaz u ponudi se dostavlja ispunjeni e-ESPD obrazac (Dio IV. Kriterij za odabir gospodarskog subjekta, Odjeljak A: Sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti: Upis u strukovni registar ili upis u obrtni registar.). Nesporno je FESB dostavio navedeni dokaz, a takav dokaz je sukladan Popisu relevantnih registara iz Priloga XII., na koji upućuje odredba članka 257. stavak 3. ZJN-a, odnosno dostatan je za ocjenu o sposobnosti za obavljanje profesionalne djelatnosti. Stoga pozivanje tužitelja na odgovarajuće materijalne propise vezane uz obavljanje djelatnosti projektiranja, nije odlučno.
Tehnička i stručna sposobnost – Raspolaganje stručnjacima – Članak 259. ZJN 2016
Neosnovano tužitelj smatra da bi član odabrane Zajednice ponuditelja (FESB) morao imati zaposlene stručnjake. To ne proizlazi ni iz točke 4.2.2. DON-a ni iz članka 259. ZJN-a nego je dostatno da gospodarski subjekt dokaže da će osigurati tražene stručnjake. Mjerodavnom odredbom DON-a nije traženo da tehnički stručnjaci moraju biti zaposlenici člana Zajednice ponuditelja niti to traži odredba članka 259. stavak 1. ZJN-a. U konkretnom slučaju, odabrana Zajednica ponuditelja je kao cjelina dokazala tehničku i stručnu sposobnost raspolaganjem traženih stručnjaka pa nije od utjecaja činjenica što njezin član (FESB) u ESPD obrascu nije naveo podatke o raspoloživim stručnjacima.
Raspolaganje alatima, postrojenjima i tehničkom opremom – Programski alat CymCap – Članak 290. ZJN 2016
Neosnovan je i prigovor da bi bila povrijeđena točka 4.2.4. DON-a Izjava o alatima, postrojenjima ili tehničkoj opremi koja je na raspolaganju pružatelju usluga, prema kojoj ponuditelj mora dokazati da raspolaže alatima, uređajima ili tehničkom opremom potrebnom za izvršavanje usluga koje su predmet ove nabave, među kojima je, između ostalog, programski alat CymCap. Primjenjujući navedenu odredbu, osnovano se u osporenom rješenju navodi kako DON-om nije uvjetovano da se treba raditi o komercijalnoj verziji tog programskog alata pa je pravilan zaključak iz osporenog rješenja da je ponuda pregledana i ocijenjena na temelju uvjeta i zahtjeva iz DON-a, što je sukladno odredbi članka 290. stavak 1. ZJN-a. Tužitelj je prigovorima o nužnosti raspolaganja komercijalnom verzijom programskog alata za provedbu konkretnog predmeta nabave, imao mogućnost osporiti DON, a u fazi žalbe na odluku o odabiru ne može s uspjehom osporavati uvjete tražene DON-om odnosno sadržaj DON-a (članak 406. stavak 2. ZJN-a). Stoga, u konkretnom slučaju Sud ocjenjuje da nije povrijeđeno načelo tržišnog natjecanja.
Valjanost punomoći za potpisivanje ponude
U odnosu na prigovor valjanosti punomoći kojom FESB ovlašćuje PBS da u ime odabranog ponuditelja potpiše ponudu i ugovor, Sud prihvaća obrazloženje osporenog rješenja da iz punomoći nedvojbeno proizlazi da ju je dao i potpisao dekan FESB-a, a iz teksta punomoći proizlazi da Zajednicu gospodarskih subjekata čini, između ostalih, Sveučilište u Splitu - Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje te se zaključno navodi: „opunomoćujem Projektni biro Split d.o.o. da u naše ime i u ime zajednice ponuditelja potpiše ponudu i ugovor“. Stoga činjenica što je u tekstu punomoći navedeno: „opunomoćujem Projektni biro Split d.o.o. ... da ... predstavlja Fractal d.o.o.“, u okolnostima konkretnog slučaja ima značenje omaške u pisanju.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu