Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
KLASA: 22/179
UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
Tehnička i stručna sposobnost – Reference – Vrijeme izvršenja ugovora
UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
Tehnička i stručna sposobnost – Reference – Vrijeme izvršenja ugovora
Tužitelj smatra da u konkretnom slučaju kod odabranog ponuditelja nisu ispunjeni uvjeti tehničke i stručne sposobnosti i njihove minimalne razine i u svezi s tim dokumenata kojima se dokazuje ispunjavanje kriterija za odabir gospodarskog subjekta, sukladno DON-i.
Točkom 4.3.1. DON-i propisano je da gospodarski subjekt mora dokazati da ima iskustvo potrebno za izvršenje ugovora o javnoj nabavi i to kao popis glavnih usluga pruženih u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom tri godine koje prethode toj godini (2022., 2021., 2020., 2019.). Ponuditelj je sposoban ako iz dostavljenog popisa ugovora dokaže da je izvršio ugovorne obveze za najmanje 1 (jedan) ili najviše 5 (pet) ugovora za isti ili sličan predmet nabave koji je opisan u točkama 2.5.1. i 2.5.2. ove DON, a čija zbrojena vrijednost ne smije biti manja od 50% procijenjene vrijednosti predmeta nabave. Popis sadržava vrijednost usluga, datum te naziv druge ugovorne strane. Prema točki 4.6.3. za potrebe utvrđivanja okolnosti iz točke 4.3.1. naručitelj će ponuditelja koji je podnio ekonomski najpovoljniju ponudu tražiti kao dokaz sposobnosti popis glavnih usluga pruženih u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom tri godine koje prethode toj godini.
Iz navedenih odredbi jasno proizlazi da trajanje ugovora za ispunjenje naprijed navedenih odrednica DON-i nije odlučna činjenica već je odlučno kada su pojedine usluge izvršene iz nekog ugovora, a ne i kada je sam ugovor okončan.
Glede potvrde Grada Zagreba i vrijednosti usluga koje su izvršene treba reći da je odabrani ponuditelj u svom ESPD obrascu i popisu usluga naveo da je za Grad Zagreb izvršio usluge u vrijednosti od 6.262.111,36 kn u vremenu od 26.02.2019. do 22. 11.2021. Navedeni iznos odgovara iznosu iz potvrde o uredno ispunjenim ugovorima Grada Zagreba, Gradskog ureda za financije i javnu nabavu od 03.02.2022. koja prileži spisu predmeta prema kojoj je vrijednost izvršenih usluga po osnovi jednog ugovora 2.229.179,42 kn, a po osnovi drugog ugovora 4.032.931,94 kn dakle ukupno 6.262.111,36 kn kako je to i navedeno u ESPD obrascu.
Glede usluga koje su izvršene za Splitsko-dalmatinsku županiju i u svezi s tim izdane potvrde Središnjeg državnog ureda za središnju javnu nabavu treba reći da se radi o postupku središnje javne nabave temeljem odredaba članka 186. do 188. ZJN a, koji postupak provodi Središnji državni ured za središnju javnu nabavu, koji je taj postupak i proveo, a iz koje potvrde proizlazi da se radi o nabavi usluga čišćenja temeljem okvirnog sporazuma za Splitsko-dalmatinsku županiju koja je korisnik tih usluga.
Sud ne nalazi osnovanim niti prigovor tužitelja usmjeren na povredu načela kontradiktornosti zbog nemogućnosti očitovanja na dokaze koje je odabrani ponuditelj dostavio tuženiku tijekom žalbenog postupka. To stoga jer odabrani ponuditelj uz očitovanje na žalbene navode tužitelja nije dostavio dokaze o novim činjenicama, već dokaze kojima potvrđuje činjenice sadržane u njegovoj ponudi, a na što osnovano tuženik ukazuje u odgovoru na tužbu.
Točkom 4.3.1. DON-i propisano je da gospodarski subjekt mora dokazati da ima iskustvo potrebno za izvršenje ugovora o javnoj nabavi i to kao popis glavnih usluga pruženih u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom tri godine koje prethode toj godini (2022., 2021., 2020., 2019.). Ponuditelj je sposoban ako iz dostavljenog popisa ugovora dokaže da je izvršio ugovorne obveze za najmanje 1 (jedan) ili najviše 5 (pet) ugovora za isti ili sličan predmet nabave koji je opisan u točkama 2.5.1. i 2.5.2. ove DON, a čija zbrojena vrijednost ne smije biti manja od 50% procijenjene vrijednosti predmeta nabave. Popis sadržava vrijednost usluga, datum te naziv druge ugovorne strane. Prema točki 4.6.3. za potrebe utvrđivanja okolnosti iz točke 4.3.1. naručitelj će ponuditelja koji je podnio ekonomski najpovoljniju ponudu tražiti kao dokaz sposobnosti popis glavnih usluga pruženih u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom tri godine koje prethode toj godini.
Iz navedenih odredbi jasno proizlazi da trajanje ugovora za ispunjenje naprijed navedenih odrednica DON-i nije odlučna činjenica već je odlučno kada su pojedine usluge izvršene iz nekog ugovora, a ne i kada je sam ugovor okončan.
Glede potvrde Grada Zagreba i vrijednosti usluga koje su izvršene treba reći da je odabrani ponuditelj u svom ESPD obrascu i popisu usluga naveo da je za Grad Zagreb izvršio usluge u vrijednosti od 6.262.111,36 kn u vremenu od 26.02.2019. do 22. 11.2021. Navedeni iznos odgovara iznosu iz potvrde o uredno ispunjenim ugovorima Grada Zagreba, Gradskog ureda za financije i javnu nabavu od 03.02.2022. koja prileži spisu predmeta prema kojoj je vrijednost izvršenih usluga po osnovi jednog ugovora 2.229.179,42 kn, a po osnovi drugog ugovora 4.032.931,94 kn dakle ukupno 6.262.111,36 kn kako je to i navedeno u ESPD obrascu.
Glede usluga koje su izvršene za Splitsko-dalmatinsku županiju i u svezi s tim izdane potvrde Središnjeg državnog ureda za središnju javnu nabavu treba reći da se radi o postupku središnje javne nabave temeljem odredaba članka 186. do 188. ZJN a, koji postupak provodi Središnji državni ured za središnju javnu nabavu, koji je taj postupak i proveo, a iz koje potvrde proizlazi da se radi o nabavi usluga čišćenja temeljem okvirnog sporazuma za Splitsko-dalmatinsku županiju koja je korisnik tih usluga.
Sud ne nalazi osnovanim niti prigovor tužitelja usmjeren na povredu načela kontradiktornosti zbog nemogućnosti očitovanja na dokaze koje je odabrani ponuditelj dostavio tuženiku tijekom žalbenog postupka. To stoga jer odabrani ponuditelj uz očitovanje na žalbene navode tužitelja nije dostavio dokaze o novim činjenicama, već dokaze kojima potvrđuje činjenice sadržane u njegovoj ponudi, a na što osnovano tuženik ukazuje u odgovoru na tužbu.