Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
KLASA:21/577
UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
Specifično stručno iskustvo stručnjaka- Bodovanje referenci - Projekti za koje je ishođena pravomoćna građevinska dozvola
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
Specifično stručno iskustvo stručnjaka- Bodovanje referenci - Projekti za koje je ishođena pravomoćna građevinska dozvola
Premda tužitelj tvrdi da je riječ o aktu (potvrda glavnog projekta) jednakovrijednom građevinskoj dozvoli, tuženik pravilno zaključuje, uz poseban osvrt na odredbe ovdje mjerodavnih propisa, koji reguliraju materiju prostornog uređenja i gradnje, da je dokumentacija o nabavi bila predmet ocjene u ranijem žalbenom postupku i da je njezin sadržaj ocijenjen zakonitim, uključujući i točku 6.6.1.2.1. Zbog toga da zakonitost dokumentacije o nabavi, kojom je izričito propisano na koji način će se bodovati ponude, uključujući i vrednovanje stručnog iskustva Stručnjaka 1. Glavni projektant, ne može biti predmet ocjene u ovom stadiju postupka.
Dalje u obrazloženju pobijanog rješenja tuženik iscrpno obrazlaže razloge zbog kojih naručitelj u konkretnom slučaju nije imao osnove (podlogu u dokumentaciji o nabavi) dodijeliti tužitelju bodove za investicijsku vrijednost projekta za koji nije ishođena pravomoćna građevinska dozvola, jer je mjerodavnom odredbom dokumentacije o nabavi propisano da će se bodovati isključivo projekti za koje je ishođena pravomoćna građevinska dozvola i ukoliko je dostavljena kao dokaz. Dalje tuženik obrazlaže zbog čega smatra da su svi žalbeni razlozi u bitnom prigovori na sadržaj dokumentacije o nabavi, a da je pravilnost i zakonitost sadržaja dokumentacije o nabavi već bila predmet ocjene u ranijem žalbenom postupku, u kojem njezina zakonitost nije dovedena u pitanje, uključujući i točku 6.6.1.2., tj. da bi na temelju podkriterija 2. trebalo bodovati i druge projekte, stoga što postoje vrste projekata/objekata za koje se prema mjerodavnom propisu ne izdaju građevinske dozvole, već druge vrste akta kojim se dozvoljava gradnja. Iz navedenih razloga, tuženik zaključuje da je došlo do prekluzije prava tužitelja da ponovno osporava zakonitost sadržaja odredaba dokumentacije o nabavi u ovom stadiju postupka javne nabave u kojem se ocjenjuje osnovanost tužiteljeve žalbe. Tuženik protivno tvrdnji tužitelja, ocjenjuje da je naručitelj njegovu ponudu bodovao pravilno i zakonito, kada mu je za podkriterij 2., propisan točkom 6.6.1.2. dokumentacije o nabavi dodijelio 0 bodova, na koji način je upravo postupio u skladu s člankom 290. stavkom 1. ZJN-a. Sukladno toj zakonskoj odredbi naručitelj je dužan utvrditi je li ponuditelj svojom ponudom, tj. dostavljenim dokazima uz ponudu dokazao postojanje upravo onih činjenica koje su propisane dokumentacijom o nabavi, a što je ovlašten utvrditi samo i isključivo na temelju dokaza koji su propisani dokumentacijom o nabavi. Dalje, tuženik obrazlaže da iz mjerodavne odredbe dokumentacije o nabavi (točke 6.6.1.2.), podkriteriji 2., (investicijska vrijednost) jasno proizlazi da će se bodovati investicijska vrijednost samo onih projekata koji su ostvareni kao iskustvo stečeno u izradi određene vrste dokumentacije za koju je ishođena pravomoćna građevinska dozvola i da će bodove za takvo stečeno iskustvo naručitelj dodijeliti isključivo na temelju potvrde druge ugovorne strane ili drugog relevantnog dokumenta kao dokaza uz koji je obavezno dostaviti i građevinsku dozvolu. Dakle, iz naprijed navedenog proizlazi propisana obveza naručitelja da ponude ocjenjuje, u konkretnom slučaju boduje, isključivo prema uvjetima i zahtjevima navedenim u dokumentaciji o nabavi na temelju dokaza propisanih dokumentacijom o nabavi, koje stajalište je dosljedno izraženo u nizu odluka ovoga Suda.
Dalje u obrazloženju pobijanog rješenja tuženik iscrpno obrazlaže razloge zbog kojih naručitelj u konkretnom slučaju nije imao osnove (podlogu u dokumentaciji o nabavi) dodijeliti tužitelju bodove za investicijsku vrijednost projekta za koji nije ishođena pravomoćna građevinska dozvola, jer je mjerodavnom odredbom dokumentacije o nabavi propisano da će se bodovati isključivo projekti za koje je ishođena pravomoćna građevinska dozvola i ukoliko je dostavljena kao dokaz. Dalje tuženik obrazlaže zbog čega smatra da su svi žalbeni razlozi u bitnom prigovori na sadržaj dokumentacije o nabavi, a da je pravilnost i zakonitost sadržaja dokumentacije o nabavi već bila predmet ocjene u ranijem žalbenom postupku, u kojem njezina zakonitost nije dovedena u pitanje, uključujući i točku 6.6.1.2., tj. da bi na temelju podkriterija 2. trebalo bodovati i druge projekte, stoga što postoje vrste projekata/objekata za koje se prema mjerodavnom propisu ne izdaju građevinske dozvole, već druge vrste akta kojim se dozvoljava gradnja. Iz navedenih razloga, tuženik zaključuje da je došlo do prekluzije prava tužitelja da ponovno osporava zakonitost sadržaja odredaba dokumentacije o nabavi u ovom stadiju postupka javne nabave u kojem se ocjenjuje osnovanost tužiteljeve žalbe. Tuženik protivno tvrdnji tužitelja, ocjenjuje da je naručitelj njegovu ponudu bodovao pravilno i zakonito, kada mu je za podkriterij 2., propisan točkom 6.6.1.2. dokumentacije o nabavi dodijelio 0 bodova, na koji način je upravo postupio u skladu s člankom 290. stavkom 1. ZJN-a. Sukladno toj zakonskoj odredbi naručitelj je dužan utvrditi je li ponuditelj svojom ponudom, tj. dostavljenim dokazima uz ponudu dokazao postojanje upravo onih činjenica koje su propisane dokumentacijom o nabavi, a što je ovlašten utvrditi samo i isključivo na temelju dokaza koji su propisani dokumentacijom o nabavi. Dalje, tuženik obrazlaže da iz mjerodavne odredbe dokumentacije o nabavi (točke 6.6.1.2.), podkriteriji 2., (investicijska vrijednost) jasno proizlazi da će se bodovati investicijska vrijednost samo onih projekata koji su ostvareni kao iskustvo stečeno u izradi određene vrste dokumentacije za koju je ishođena pravomoćna građevinska dozvola i da će bodove za takvo stečeno iskustvo naručitelj dodijeliti isključivo na temelju potvrde druge ugovorne strane ili drugog relevantnog dokumenta kao dokaza uz koji je obavezno dostaviti i građevinsku dozvolu. Dakle, iz naprijed navedenog proizlazi propisana obveza naručitelja da ponude ocjenjuje, u konkretnom slučaju boduje, isključivo prema uvjetima i zahtjevima navedenim u dokumentaciji o nabavi na temelju dokaza propisanih dokumentacijom o nabavi, koje stajalište je dosljedno izraženo u nizu odluka ovoga Suda.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu