Postupak pregleda i ocjene ponuda
- UsII-54/19 od 28. veljače 2019.
- UsII-87/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-102/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-117/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-140/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-149/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-125/19 od 7. ožujka 2019.
- UsII-81/19 od 13. ožujka 2019.
- UsII-104/19 od 28. ožujka 2019.
- UsII-75/19 od 22. ožujka 2019.
- UsII-135/19 od 6. ožujka 2019.
- UsII-228/19 od 22. svibnja 2019.
- UsII-341/19 od 31. srpnja 2019.
- UsII-386/19 od 9. kolovoza 2019.
- UsII-444/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-458/19 od 19. rujna 2019.
- UsII-469/19 od 25. rujna 2019.
- UsII-493/19 od 24. listopada 2019.
- UsII-523/19 od 20. studenog 2019.
- UsII-546/19 od 5. prosinca 2019.
- UsII-553/19 od 19. prosinca 2019.
- UsII-581/19 od 31. prosinca 2019.
- UsII-597/19 od 16. siječnja 2020.
- UsII-16/20 od 12. veljače 2002.
- UsII-2/20 od 22. siječnja 2020.
- UsII-17/20 od 30. siječnja 2020.
- UsII-28/20 od 20. veljače 2020.
- UsII-36/20 od 27. veljače 2020.
- UsII-604/19 od 27. veljače 2020.
- UsII-31/20 od 13. veljače 2020.
- UsII-38/20 od 26. veljače 2020.
- UsII-131/20 od 29. travnja 2020.
- UsII-73/20 od 16. ožujka 2020.
- UsII-78/20 od 30. travnja 2020.
- UsII-156/20 od 28. svibnja 2020.
- UsII-164/20 od 26. svibnja 2020.
- UsII-168/20 od 27. svibnja 2020.
- UsII-169/20 od 9. lipnja 2020.
- UsII-98/20 od 28. travnja 2020.
- UsII-205/20 od 14. srpnja 2020.
- UsII-102/20 od 4. lipnja 2020.
- UsII-281/20 od 10. rujna 2020.
- UsII-253/20 od 9. rujna 2020.
- UsII-271/20 od 15. rujna 2020.
- UsII-315/20 od 7. listopada 2020.
- UsII-339/20 od 19. listopada 2020.
- UsII-375/20 od 24. studenog 2020.
- UsII-378/20 od 27. studenog 2020.
- UsII-333/20 od 21. listopada 2020.
- UsII-397/20 od 10. prosinca 2020.
- UsII-411/20 od 18. prosinca 2020.
- UsII-437/20 od 29. prosinca 2020.
- UsII-427/20 od 7. siječnja 2021.
- UsII-446/20 od 29. siječnja 2021.
- UsII-1/21 od 4. veljače 2021.
- UsII-53/21 od 26. veljače 2021.
- UsII-10/21 od 4. ožujka 2021.
- UsII-77/21 od 19. ožujka 2021.
- UsII-107/21 od 14. travnja 2021.
- UsII-79/21 od 24. ožujka 2021.
- UsII-110/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-109/21 od 28. travnja 2021.
- UsII-133/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-121/21 od 5. svibnja 2021.
- UsII-177/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-187/21 od 10. lipnja 2021.
- UsII-176/21 od 4. lipnja 2021.
- UsII-108/21 od 29. travnja 2021.
- UsII-193/21 od 17. lipnja 2021.
- UsII-163/21 od 1. lipnja 2021.
- UsII-150/21 od 20. svibnja 2021.
- UsII-195/21 od 16. lipnja 2021.
- UsII-186/21 od 1. srpnja 2021.
- UsII-188/21 od 9. srpnja 2021.
- UsII-223/21 od 15. srpnja 2021.
- UsII-201/21 od 8. srpnja 2021.
- UsII-232/21 od 19. kolovoza 2021.
- UsII-207/21 od 29. srpnja 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-255/21 od 24. kolovoza 2021.
- UsII-241/21 od 18. kolovoza 2021.
- UsII-265/21 od 10. rujna 2021.
- UsII-234/21 od 8. rujna 2021.
- UsII-217/21 od 26. kolovoza 2021.
- UsII-269/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-279/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-266/21 od 31. kolovoza 2021.
- UsII-292/21 od 12. listopada 2021.
- UsII-270/21 od 14. rujna 2021.
- UsII-288/21 od 15. listopada 2021.
- UsII-283/21 od 30. rujna 2021.
- UsII-303/21 od 26. listopada 2021.
- UsII-272/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-273/21 od 21. rujna 2021.
- UsII-287/21 od 14. listopada 2021.
- UsII-304/21 od 9. studenog 2021.
- UsII-306/21 od 11. studenog 2021.
- UsII-299/21 od 5. studenog 2021.
- UsII-305/21 od 4. studenog 2021.
- UsII-325/21 od 30. studenog 2021.
- UsII-339/21 od 15. prosinca 2021.
- UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-359-21 od 10. siječnja 2022.
- UsII-354/21 od 22. prosinca 2021.
- UsII-342/21 od 27. prosinca 2021.
- UsII-346/21 od 21. prosinca 2021.
- UsII-376/21 od 12. siječnja 2022.
- UsII-377/21 od 27. siječnja 2022.
- UsII-379-21 od 28. siječnja 2022.
- UsII-3/22 od 8. veljače 2022.
- UsII-9/22 od 9. veljače 2022.
- UsII-24/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-8/22 od 7. ožujka 2022.
- UsII-29/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-40/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-39/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-8/22 od 16. veljače 2022.
- UsII-43/22 od 9. ožujka 2022.
- UsII-27/22 od 18. veljače 2022.
- UsII-77/22 od 27. travnja 2022.
- UsII-32/22 od 3. ožujka 2022.
- UsII-26/22 od 22. veljače 2022.
- UsII-51/22 od 7. travnja 2022.
- UsII-47/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-17/22 od 10. ožujka 2022.
- UsII-57/22 od 1. travnja 2022.
- UsII-60/22 od 30. ožujka 2022.
- UsII-100/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-97/22 od 25. svibnja 2022.
- UsII-85/22 od 11. svibnja 2022.
- UsII-99/22 od 1. lipnja 2022.
- UsII-113/22 od 1. srpnja 2022.
- UsII-116/22 od 8. srpnja 2022.
- UsII-114/22 od 6. srpnja 2022.
- UsII-146/22 od 13. srpnja 2022.
- UsII-71/22 od 14. travnja 2022
- UsII-128/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-130/22 od 21. srpnja 2022.
- UsII-161/22 od 23. kolovoza 2022.
- UsII-170/22 od 16. rujna 2022.
- UsII-185/22 od 26. listopada 2022.
- UsII-186/22 od 3. studenog 2022.
- UsII-199/22 od 7. prosinca 2022.
- UsII-211/22 od 20. prosinca 2022.
- UsII-207/22 od 16. prosinca 2022.
- UsII-231/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-223/22 od 19. siječnja 2023.
- UsII-224/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-221/22 od 18. siječnja 2023.
- UsII-222/22 od 26. siječnja 2023.
- UsII-11/23 od 9. veljače 2023.
- UsII-14/23 od 22. veljače 2023.
- UsII-18/23 od 8. ožujka 2023.
- UsII-24/23 od 9. ožujka 2023.
- UsII-32/23 od 26. travnja 2023.
- UsII-58/23 od 16. svibnja 2023.
- UsII-51/23 od 9. svibnja 2023.
- UsII-36/23 od 3. svibnja 2023.
- UsII-53/23 od 24. svibnja 2023.
- UsII-96/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-83/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-85/23 od 6. srpnja 2023.
- UsII-80/23 od 14. lipnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-71/23 od 5. srpnja 2023.
- UsII-100/23 od 19. srpnja 2023.
- UsII-113/23 od 17. kolovoza 2023.
- UsII-274/21 od 16. rujna 2021.
- UsII-148/23 od 25. listopada 2023.
- UsII-162/23 od 9. studenog 2023.
- UsII-183/23 od 15. studenog 2023.
- UsII-190/23 od 6. prosinca 2023.
- UsII-34/24 od 29. veljače 2024.
- UsII-38/24 od 13. ožujka 2024.
- UsII-16/24 od 20. ožujka 2024.
- UsII-42/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-52/24 od 14. ožujka 2024.
- UsII-13/24 od 28. ožujka 2024.
- UsII-70/24 od 4. travnja 2024.
- UsII-37/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-62/24 od 19. travnja 2024.
- UsII-54/24 od 25. travnja 2024.
- UsII-60/24 od 9. travnja 2024.
- UsII-95/24 od 28.svibnja 2024.
- UsII-97/24 od 5.lipnja 2024.
- UsII-84/24 od 23. svibnja 2024.
- UsII-94/24 od 12.lipnja 2024.
- UsII-103/24 od 11.lipnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-115/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-107/24 od 18. srpnja 2024.
- UsII-109/24 od 4. srpnja 2024.
- UsII-74/24 od 6. lipnja 2024.
- UsII-114/24 od 10. srpnja 2024.
- UsII-89/24 od 19. lipnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-105/24 od 20. lipnja 2024.
- UsII-121/24 od 17. srpnja 2024.
- UsII-128/24 od 17. srpnja 2024.
UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
KLASA: 21/749
UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
Ponuda – Uvez ponude – Ispravci u ponudi – Nejasna DON u fazi pregleda i ocjene ponuda
U vezi žalbenog prigovora na nedostatak uveza tuženik je utvrdio da pojedine stranice ponude nisu uvezane u cijelinu s ostatkom ponude ali navedena okolnost nije od utjecaja na valjanost ponude odabranog ponuditelja među ostalim i iz razloga jer je papirnati dio ponude pravilno numeriran, te jer je uz ponudu dostavljena i ponuda na digitalnom mediju koja sadrži sve stranice čime je ostvarena svrha zahtjeva iz dokumentacije o nabavi. Tuženik navodi da je naručitelj u žalbenom postupku dostavio navedeni digitalni medij, da je uvidom u sadržaj istog utvrdio da sadrži cjelovitu ponudu, te da nema osnove ni za zaključak da navedeni medij nije dostavljen uz ponudu.
Nadalje, u vezi žalbenog navoda da je odabrani ponuditelj na stranicama ponude dodavao retke, što da je suprotno članku 280. stavku 4. ZOJN, tuženik obrazlaže da je uvidom u ponudu odabranog ponuditelja utvrdio da je točno da je odabrani ponuditelj rukom dopisao vrijednost ponude po godinama bez PDV-a, zato što u tablici nije bilo predviđeno mjesto, a kako navedeno ne dovodi u pitanje bilo koji drugi podatak u ponudbenom listu već je u skladu s pravilno upisanim jediničnim cijenama i ukupnom cijenom s PDV-om, to nema utjecaja na valjanost ponude.
Detaljno je tuženik obrazložio, a u vezi ispravka koji nije potvrđen pečatom, da je utvrdio uvidom u ponudu odabranog ponuditelja da je izvršen ispravak u dijelu stavke kojim se upućuje na broj stranice ponude na kojoj se nalazi potvrda zahtjevane karakteristike predmeta nabave pri čemu je vidljiv podatak koji je ispravljen, pa nedostatak pečata nije od utjecaja na valjanost ispravka ni valjanost ponude. U vezi žalbenog navoda da je odabrani ponuditelj propustio ovjeriti pečatom dopis od 8. srpnja 2021. koji sadrži pojašnjenja, obrazloženo je da dokumentacijom o nabavi nije propisana forma samog dopisa a osporavani dopis dostavljen je na zahtjev naručitelja na poslovnom papiru odabranog ponuditelja zajedno s traženim dokazima pa je i taj žalbeni navod ocijenjen kao neosnovan.
U vezi navoda koji se odnosi na dokazivanje taktičko-tehničkih zahtjeva detaljno je obrazloženo među ostalim da, sagledavajući točke 2.3 i 2.4 , koje nisu propisane u dovoljnoj mjeri jasno i precizno da bi se moglo utvrditi za koje je točno zahtjeve bilo potrebno dostavljati dokumentaciju a koje je zahtjeve bilo dopušteno dokazivati demonstracijom, dakle nejasne su i neprecizne, uzimajući u obzir i da iste nisu osporavane tijekom postupka javne nabave, to se u fazi pregleda i ocjene, te odabira ne mogu tumačiti na štetu ponuditelja, imajući na umu da se osporava forma ponude odnosno vrsta i način dokazivanja.
Osporavano rješenje doneseno je u granicama zakonom propisanih ovlasti tuženika, koji je za svoju odluku naveo pravno relevantne razloge, obrazložene u smislu članka 98. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.), a s obzirom da tužitelj i u tužbi ponavlja prigovore navedene u žalbi protiv odluke o odabiru, to ovaj Sud nije našao osnove rješenje tuženika ocijeniti nezakonitim. Ovo osobito imajući na umu da tužitelj pravilnost osporavanog rješenja pobija ukazujući na iste činjenice i dokaze na kojima je to rješenje utemeljeno, ali ih drukčije tumači, dajući u stvari svoje viđenje i ocjenu činjeničnog stanja utvrđenog u postupku, te svoju interpretaciju primijenjenog materijalnog prava, što nije od utjecaja na drugačije rješenje ove stvari.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu
UsII-338/21 od 21. prosinca 2021.
Ponuda – Uvez ponude – Ispravci u ponudi – Nejasna DON u fazi pregleda i ocjene ponuda
U vezi žalbenog prigovora na nedostatak uveza tuženik je utvrdio da pojedine stranice ponude nisu uvezane u cijelinu s ostatkom ponude ali navedena okolnost nije od utjecaja na valjanost ponude odabranog ponuditelja među ostalim i iz razloga jer je papirnati dio ponude pravilno numeriran, te jer je uz ponudu dostavljena i ponuda na digitalnom mediju koja sadrži sve stranice čime je ostvarena svrha zahtjeva iz dokumentacije o nabavi. Tuženik navodi da je naručitelj u žalbenom postupku dostavio navedeni digitalni medij, da je uvidom u sadržaj istog utvrdio da sadrži cjelovitu ponudu, te da nema osnove ni za zaključak da navedeni medij nije dostavljen uz ponudu.
Nadalje, u vezi žalbenog navoda da je odabrani ponuditelj na stranicama ponude dodavao retke, što da je suprotno članku 280. stavku 4. ZOJN, tuženik obrazlaže da je uvidom u ponudu odabranog ponuditelja utvrdio da je točno da je odabrani ponuditelj rukom dopisao vrijednost ponude po godinama bez PDV-a, zato što u tablici nije bilo predviđeno mjesto, a kako navedeno ne dovodi u pitanje bilo koji drugi podatak u ponudbenom listu već je u skladu s pravilno upisanim jediničnim cijenama i ukupnom cijenom s PDV-om, to nema utjecaja na valjanost ponude.
Detaljno je tuženik obrazložio, a u vezi ispravka koji nije potvrđen pečatom, da je utvrdio uvidom u ponudu odabranog ponuditelja da je izvršen ispravak u dijelu stavke kojim se upućuje na broj stranice ponude na kojoj se nalazi potvrda zahtjevane karakteristike predmeta nabave pri čemu je vidljiv podatak koji je ispravljen, pa nedostatak pečata nije od utjecaja na valjanost ispravka ni valjanost ponude. U vezi žalbenog navoda da je odabrani ponuditelj propustio ovjeriti pečatom dopis od 8. srpnja 2021. koji sadrži pojašnjenja, obrazloženo je da dokumentacijom o nabavi nije propisana forma samog dopisa a osporavani dopis dostavljen je na zahtjev naručitelja na poslovnom papiru odabranog ponuditelja zajedno s traženim dokazima pa je i taj žalbeni navod ocijenjen kao neosnovan.
U vezi navoda koji se odnosi na dokazivanje taktičko-tehničkih zahtjeva detaljno je obrazloženo među ostalim da, sagledavajući točke 2.3 i 2.4 , koje nisu propisane u dovoljnoj mjeri jasno i precizno da bi se moglo utvrditi za koje je točno zahtjeve bilo potrebno dostavljati dokumentaciju a koje je zahtjeve bilo dopušteno dokazivati demonstracijom, dakle nejasne su i neprecizne, uzimajući u obzir i da iste nisu osporavane tijekom postupka javne nabave, to se u fazi pregleda i ocjene, te odabira ne mogu tumačiti na štetu ponuditelja, imajući na umu da se osporava forma ponude odnosno vrsta i način dokazivanja.
Osporavano rješenje doneseno je u granicama zakonom propisanih ovlasti tuženika, koji je za svoju odluku naveo pravno relevantne razloge, obrazložene u smislu članka 98. stavka 5. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.), a s obzirom da tužitelj i u tužbi ponavlja prigovore navedene u žalbi protiv odluke o odabiru, to ovaj Sud nije našao osnove rješenje tuženika ocijeniti nezakonitim. Ovo osobito imajući na umu da tužitelj pravilnost osporavanog rješenja pobija ukazujući na iste činjenice i dokaze na kojima je to rješenje utemeljeno, ali ih drukčije tumači, dajući u stvari svoje viđenje i ocjenu činjeničnog stanja utvrđenog u postupku, te svoju interpretaciju primijenjenog materijalnog prava, što nije od utjecaja na drugačije rješenje ove stvari.
Poveznica na Rješenje
Poveznica na Presudu